Češi jsou ochotnější připlatit si za létání ve vyšších třídách, zájem se zvedl až o pětinu

Češi v posledních letech stále častěji létají ve vyšších třídách. Zájem o letenky do prémiové třídy se loni meziročně zvýšil zhruba o pětinu. Nejčastěji je pasažéři žádají na dálkových linkách, vyplývá z informací prodejců. Letenky do vyšší třídy mají na celkových prodejích podíl zhruba pět procent. Průměrná cena je okolo 72 000 korun.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ochotu připlatit si za větší komfort zaznamenala většina prodejců letenek. (ilustrační foto) | Zdroj: Profimedia

Zájem cestujících o let ve vyšší třídě stoupá podle prodejců dlouhodobě.  „Na dálkových letech cestující více zvažují výběr mezi ekonomickou nebo vyšší třídou a jsou více ochotni si připlatit za vyšší komfort,“ řekla obchodní ředitelka letenek Student Agency Věra Janičinová.

Místa na stání v letadle? Výrobce z Itálie navrhl zádová opěradla pro kratší lety, není o ně zatím zájem

Číst článek

Podle ředitele letenkového portálu Letuška.cz Josefa Trejbala roste počet lidí, kteří se zajímají nejen o to, kdy se kam dostanou, ale také o cestovní komfort. Týká se to zejména firemních zákazníků.

„Firmy si jsou dobře vědomy, že není příliš efektivní, aby zaměstnanci po celodenním cestování dorazili na schůzku unavení. Preferují proto často přímé lety a luxusnější cestovní třídy,“ řekl Trejbal.

,Dovolená začíná na letišti‘

Jeho společnost loni prodávala letenky do prémiových tříd především na cesty do USA, dále do Dubaje, Šanghaje, Sydney a Hongkongu. Vedle manažerů podle něj přibývá lidí, kteří vyšší třídy vyhledávají při cestách na dovolenou. „Jejich dovolená tak v podstatě začíná již na letišti,“ dodal.

Martina Hrnčířová ze společnosti Orbix, která je součástí supiny Student Agency, připomněla, že na rostoucí zájem o prémiové třídy zareagovali i dopravci. Někteří z nich v posledních letech začali zavádět mezitřídy mezi klasickou ekonomickou a obchodní třídou.

Letenkový portál Letuška.cz provozuje společnost Asiana. Firma na začátku roku oznámila, že loni prodala 691 000 letenek v hodnotě 6,3 miliardy korun. Meziročně šlo téměř o dvojnásobek.

Její největší konkurenti na letenkovém trhu přesná čísla prodejů neuvedly. Společnost Student Agency zaznamenala podle mluvčí Alžběty Nečasové mírný růst prodejů. Další brněnský prodejce letenek Kiwi.com avizoval nárůst prodejů o 47 procent.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme