Letiště Praha ohlásilo změny v zimním letovém řádu

V zimě se dostanete z Prahy letadlem přímou pravidelnou linkou na 105 letišť a do padesáti zemí. Letiště Praha navyšuje také takzvanou sedadlovou kapacitu, a to o tři procenta oproti loňskému zimnímu provozu. Zimní letový řád bude platit od neděle 31. října do 25. března příštího roku.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Letadlo ČSA. Ilustrační foto.

Letadlo ČSA. Ilustrační foto. | Foto: Tomáš Adamec

Nejvíce letadel bude v průběhu nadcházející zimy odlétat z Prahy do Paříže, Amsterdamu, Frankfurtu, Moskvy, Bruselu a Budapešti. Očekává se i nárůst charterových, takzvaných dovolenkových letů, a to do egyptské Hurghady, izraelského Tel Avivu, egyptského Šarm aš Šajchu, turecké Antalye a řeckých Atén.

V kurzu jsou i dálkové lety v rámci charterů, a to destinace v Thajsku, na Kubě, v Dominikánské republice, Keni, Mexiku či Venezuele. Diskutovala se také hojně možnost pravidelného spojení do Vietnamu. Nyní v zimě to už ale nebude, možná příští rok v létě, vysvětluje výkonný ředitel pro letecký obchod, marketing a řízení produktu Letiště Praha Stanislav Zeman:

Přehrát

00:00 / 00:00

Změny v zimním letovém řádu. Téma příspěvku Lenky Buriánkové.

„Do Hanoje máme ročně čtyřicet tisíc cestujících. Pokud se podíváme na statistiky, tak z nich vyplývá, že český trh je třetí nejsilnější v Evropě, které mají přímé spojení se společností Vietnam Airlines. Je to dáno velkým etnikem Vietnamců, kteří zde díky práci žijí. Ne náhodou jsme na tzv. shortlistu zmíněné společnosti na možný provoz v rámci letního letového řádu roku 2011.“

Na pražském letišti se také poprvé uplatní ruská společnost Air Company POLET, můžete s ní cestovat do Voroněže. Do britského Newcastlu se zase dostanete z Prahy díky nízkonákladové firmě Jet2. Ovšem pokud budete chtít letět z Ruzyně do Marseille či Soluně, máte smůlu, tyto linky se ruší.

Linka z Prahy do Brna zůstane

Od léta se řešilo co s přímým leteckým spojením mezi Prahou a Brnem, na kterém České aerolinie prodělávají. Spojení zůstává. Mezi Prahou a Brnem se bude létat pětkrát týdně. ČSA už podepsaly dohodu s leteckým dopravcem Central Connect Airlines, které budou létat i z Prahy do Ostravy, nově také do Lipska a Poznaně.

V létě odešel z pražského letiště irský nízkonákladový dopravce Ryanair. Šéf pro letecký obchod Letiště Praha Stanislav Zeman tvrdí, že odchod Ryanair Prahu nijak výrazně nepoškodil.

„Linku pro Dublin máme plně nahrazenou společností AirLingus, společnost Lufthansa pak navyšuje denním letem spojení do Frankfurtu. Destinace Stockholm není nahrazena, na druhou stranu zde ale máme pravidelný provoz ČSA a aktuálně jednáme s dalším dopravcem o provozu této linky v letním letovém řádu,“ uvedl Zeman pro Rádio Česko.

Co se týče dalších leteckých přepravců, České aerolinie si podrží i nadále pozici lídra pražského trhu, týdně budou vypravovat z Ruzyně 543 odletů, druhá Lufthansa má 89 odletů a třetí easyJet padesát.

Podle vrchního ředitele divize Letecký obchod, provoz a řízení majetku Letiště Praha Jiřího Pose se zahraničním aeroliniím daří plně nahradit výpadek po ČSA.

„ČSA v rámci zmíněného restrukturalizačního projektu snižuje kapacitu, přičemž nám se to promítá do snížení pohybu 16 procenty, snížení sedačkové kapacity pak máme o 11 procent. Vypadá to na dno, na které se ČSA sedá, ale pro příšté rok už jsou indikovány minimálně stejné výsledky, respektive mírný růst na některých destinacích,“ řekl Pos.

Pos: Krize je definitivně pryč

Letecký průmysl se musel letos vyrovnat s výpadkem přepravy kvůli prachu z islandské sopky plus ještě stále s důsledky krize. Jiří Pos, člen představenstva Letiště Praha, očekává splnění plánovaného hospodářského výsledku, který byl na úrovni loňského roku, což je těsně nad hranicí jedné miliardy korun.

Podle Pose definitivně přichází oživení, což už se promítá v zimním letovém řádu, a to konkrétně v nabídce počtu sedadel ve všech segmentech přepravy, nejvíce u charterů. Pro Letiště Praha jsou důležité z ekonomického hlediska dálkové lety.

„Považujeme za velký úspěch novou linku Emirates z Dubaje, která létá denně. Navíc zmíněná společnost pro příští rok zvažuje navýšení kapacity a dodání většího typu letadla. Linkám se daří, což bude styčný bod i pro jednání s dalšími dopravci aliance Sky Team. Právě do této aliance vstupují aktuálně Vietnam Airlines, China Arilines či argentinské aerolinie, což pro nás představuje potencionální nová spojení,“ uzavřel Jiří Pos z Letiště Praha.

Lenka Buriánková, Lukáš Vincourek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme