Lidé se mohou na internetu dočíst, jak správně reklamovat zboží
Zákazníci se stále více domáhají svých práv. Naznačují to statistiky České obchodní inspekce. V lepší orientaci teď lidem pomůže i nová internetová poradna.
Česká obchodní inspekce loni dostala od lidí rekordních 20 380 podání. To svědčí o tom, že se lidé stále častěji brání, pokud si myslí, že je obchodníci šidí. Nejčastěji si stěžují na chybný průběh reklamace zboží.
Spotřebitelům vadilo například to, že nemohli odstoupit od kupní smlouvy a dostat zpět peníze anebo že jejich reklamace nebyla vyřízena ve třicetidenní lhůtě. Druhé nejčastější byly stížnosti na internetové obchody. Pak také na nekalé obchodní praktiky. A samozřejmě si lidé stěžovali i na chyby při účtování nebo na nesprávné míry nebo hmotnosti prodávaného zboží.
O tom, jak správně postupovat, když se lidé chtějí domoci svých práv, teď můžou získat informace i na nové bezplatné internetové stránce. Otevřel ji Spotřebitelský časopis dTest. Jedná se o internetovou poradnu, jejímž prostřednictvím mohou zákazníci získat informace o svých právech nebo radu jak postupovat ve sporu s obchodníkem.
Časopis dTest už delší dobu provozuje bezplatnou telefonickou linku. A tohle je další krok k tomu, aby lidé věděli, jak se bránit. Navíc právníci dTestu sestavili brožuru, ve které jsou základní vzory pro řešení spotřebitelských problémů a která je zdarma ke stažení na stránkách www.dtest.cz.
Lidé v ní najdou vzory pro řešení nejčastějších situací, jako je reklamace výrobku, odstupování od smluv, reklamace vyúčtování služeb elektronických komunikací nebo reklamace vyúčtování elektřiny a plynu.