Lidé si stále častěji nacházejí cestu ke spotřebitelské organizaci SOS

Stále víc lidí využívá rad a pomoci Sdružení obrany spotřebitelů. V loňském roce řešilo sdružení rekordních 34 tisíc podnětů. To bylo ve srovnání s předcházejícím rokem o 100 procent víc.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

spotřební elektronika

spotřební elektronika | Foto: Pavel Šaman

Zákazníci se už naučili volat i speciální telefonní linku, kde dostanou potřebné informace i přímo při nákupu zboží. Na této lince vyřídily operátorky na pět a půl tisíce hovorů. Podle mluvčí Sdružení obrany spotřebitelů Ivany Pickové pomohla k jeho zviditelnění evropská kampaň.

"Především je to díky kampani Evropské unie Trvejte na svých právech, která v podstatě zvýšila informovanost, že tady spotřebitelská organizace existuje, že pomáhá spotřebitelům a nejen pomáhá. Spotřebitelé u nás mohou získat mnohé cenné rady, které se jim v běžném životě velmi hodí," přiblížila Picková.

Ale kromě informací o zmíněných spotřebitelských právech se lidé dozvědí například i jak správně číst a rozumět značkám na zboží a další užitečné věci. K těmto informacím se spotřebitelé dostanou hned několika cestami.

"Mnozí spotřebitelé už vědí, že u nás, když neznají svá prává, je možné právě na naši buď stránkách www.spotrebitele.info nebo na poradenské lince 900 080 808 zjistit řadu zajímavých informací. A vybaveni těmito informacemi pak už mohou jít do obchodů nebo uzavřít smlouvu. Je dobré znát svá práva předem, a ne se s nimi seznamovat až následně, když je nějaký problém," dodala mluvčí.

Vilém Janouš, Věra Pfeifferová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme