Lidl dostal rekordní pokutu kvůli odpadům

Společnost Lidl má další problém. Česká inspekce životního prostředí řetězci vyměřila rekordní dvoumilionovou sankci za to, že ve třech prodejnách - Praze, Hostivících a Nymburce - vázala zpětný odběr vyjetých motorových olejů na předložení účtenky o nákupu zboží nebo vrácením výrobku v originálním balení.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

nákup | Foto: Jan Rosenauer

Omezování odběru jakýmikoliv podmínkami ale zákon nepřipouští. Proč se Česká inspekce životního prostředí rozhodla pro nejvyšší pokutu, jakou kdy řetězcům uložila, vysvětlil v Radiožurnálu vedoucí oddělení odpadového hospodářství ČIŽP Petr Havelka.

"Společnost Lidl jako povinná osoba ze zákona o odpadech měla povinnost informovat spotřebitele o systému zpětného odběru, o tom, že tento systém je bezplatný, není možno jej vázat na nákup nového zboží či na konkrétní značku. Společnost Lidl však tuto povinnost porušila právě tím, že v některých prodejnách byla opačná informace," uvedl Havelka.

Lidl považuje výši pokuty za nepřiměřenou. Mluvčí firmy Sandra Kipeťová v písemném stanovisku Radiožurnálu uvedla, že se jednalo o pochybení ze strany jednotlivce z konkrétní prodejny. Proti rozhodnutí inspekce podala správní žalobu.

Martin Hromádka, Tereza Bartůňková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme