Likérky kvůli zákazu tvrdého alkoholu omezují reklamu
O miliony korun přicházejí kvůli částečné prohibici i některá média. Likérky totiž platí velké peníze za reklamu, teď ji ale budou ve velkém rušit. Výrobci tvrdého alkoholu zastavují výrobu a uvažují o propuštění zaměstnanců. Některé firmy možná provoz už vůbec neobnoví.
Reklama v televizi nebo na billboardech přesto úplně nezmizí, myslí si reklamní expert Jiří Mikeš:
„Když to není zakázané zákonem, tak je to legální. Ale pochybuji, že by v této situaci velcí hráči vyhazovali peníze na reklamu.“
O omezování reklamy na alkohol mluvil na Radiožurnálu prezident asociace Českých reklamních agentur Pavel Brabec
„Jedná se o výjimečnou situaci a myslím si, že nevyhovuje ani pašerákům, ani černým výrobcům, nota bene státu a těm, kteří to myslí poctivě. Vyrovnat se s tím musí i reklamní agentury, protože jejich klienty jsou velmi často zadavatelé, kteří vyrábějí alkohol,“ uvádí prezident asociace Českých reklamních agentur Pavel Brabec a dodává:
„Některé situace již nelze zastavit. Něco, co bylo nasmlouváno, v řazení spotů není zřejmě tak jednoduché odstranit. Takže po dohodě obou stran, zadavatele i vysílatele, se může stát, že dojde k dohodě, že se spot odvysílá a stanice to bude kompenzovat v dalším období, až bude vše v pořádku.“