Limity oxidu uhličitého rozčilují německé automobilky

Německé automobilky se bouří proti návrhu nových unijních opatření na ochranu klimatu. Stanovení limitu pro emise oxidu uhličitého u aut podle německých koncernů přinese masové propouštění. Návrh unijního komisaře Stavrose Dimase vyvolal také spor uvnitř německé vlády.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

elektrárna

elektrárna | Foto: Univerzita Bratislava

Šéfové pěti německých automobilek zaslali Evropské komisi dopis, ve kterém varují, že by přijetí nových pravidel znamenalo drastické propouštění. Podle ministra hospodářství Michaela Glose jsou v sázce desetitisíce pracovních míst.

Glos požaduje, aby Dimasova iniciativa snížit do roku 2012 průměrné emise oxidu uhličitého u nových vozů na 120 gramů na kilometr, byla okamžitě zastavena. Německý ministr životního prostředí Sigmar Gabriel ovšem návrh podporuje.

V rozhovoru pro deník Tagesspiegel řekl, že dosavadní dobrovolný závazek evropské automobilky nedodržují, a tak je třeba přijmout právní normu. Její uplatňování by podle předsedy podnikové rady koncernu Daimler-Chrysler Ericha Klemma mohlo ve třech továrnách této společnosti ohrozit 65 tisíc pracovních míst.

Jiří Hošek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme