Pluh na sníh i hydraulická ruka. České lokomotivy budou udržovat tratě metra v bulharské Sofii
Společnost CZ Loko z České Třebové v pondělní tiskové zprávě uvedla, že by měla v polovině týdne dodat dvě speciální lokomotivy do bulharské Sofie. Speciální kolejová vozidla EffiShunter 300 by měla udržovat tamní metro, které vede částečně i nad zemí, proto má jedna z lokomotiv také pluh na sníh.
Jedno vozidlo má také plošinu pro opravu trolejových vedení a druhé je vybavené hydraulickou rukou.
Metro bez řidičů bude zřejmě i v Praze. Jeho srdcem má být Krč
Číst článek
„Dopravní podniky jsou důležitým segmentem našich obchodních zájmů," řekl ředitel prodeje Jan Kutálek. V metru budou sloužit lehké posunovací lokomotivy EffiShunter 300 vhodné pro údržbu tunelů a tratí. Jedno vozidlo má i pluh na sníh, protože bulharské metro vede i nad zemí. Do provozu je bulharský dopravce uvede v září.
Posunovací dieselelektrickou lokomotivu EffiShunter 300 si již letos objednala také dopravní společnost Metro Warszawskie, provozující podzemní dopravu v polském hlavním městě. Firma ji využije v depu u stanice Kabaty k technologické obsluze mezi halami pro údržbu souprav. Zároveň bude sloužit jako záloha pro případ, že by nastal výpadek elektřiny a vozy metra by uvázly v tunelu.
Firma CZ LOKO vyrábí, modernizuje a opravuje lokomotivy. Portfolio společnosti tvoří posunovací lokomotivy, elektrické traťové lokomotivy a speciální drážní vozidla. Vlastní závod v České Třebové, provozovny v Jihlavě, Letohradě, Přerově či Ostravě. Společnost zaměstnává kolem 700 lidí. Loni firma utržila 2,2 miliardy korun.