Majiteli Novy rostou tržby. CME je stále lídrem trhu

Mediální skupina CME hlásí za třetí čtvrtletí čistou ztrátu na úrovni 82,2 milionu dolarů. Majitel televize Nova tak v této kapitole zklamal, trh totiž čekal výsledek o 30 milionů lepší. Naopak výnosy na úrovni 165,5 milionů analytiky potěšily. Stejně jako nedávný příslib vedení CME, že na Bermudách registrovaná firma, která je vedle Česka aktivní na dalších šesti středoevropských a východoevropských trzích, naplní jejich celoroční předpovědi. A to i přesto, že je ozdravení na reklamním trhu pomalejší, než se čekalo.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Logo televize Nova

Logo televize Nova | Foto: Tisková zpráva televize Nova

„Výnosy byly jednoznačně lepší, to je pozitivní zpráva. Na druhou stranu firma také potvrdila své celoroční výhledy. Takže to naopak indikuje to, že pokud máme za třetí čtvrtletí lepší výsledky, ale máme jen potvrzené výhledy za celý rok, indikuje to spíše to, že ten čtvrtý kvartál nebude tak dobrý, nebo bude možná mírně horší, než se očekávalo. To je hlavní negativum, které tam dnes vidím,“ říká analytik společnosti Cyrrus Ondřej Moravanský.

Přehrát

00:00 / 00:00

O výsledcích skupiny CME za 3. čtvrtletí mluvil na Rádiu Česko analytik společnosti Cyrrus Ondřej Moravanský

„Když se podíváme na akcie, tak akcie CME v Praze klesají asi o dvě procenta, což je adekvátní reakce těmto číslům. Pokud se mám vrátit k čistému zisku, u této firmy nemá čistý zisk až tak vypovídací schopnost. Je totiž hodně ovlivněn některými finančními položkami z přecenění závazků, které jsou čistě účetními položkami. Hlavní jsou tedy tržby a provozní zisk.Ten byl také mírně lepší,“ pokračuje Moravanský.

Meziroční růsty tržeb jsou podle Moravanského asi v řádu 20 procent. Důležité je také to, že CME účtuje v dolarech a v poslední době se dost pozitivně promítají měnové vlivy. Když se tržby přepočtou na lokální měny, potom růsty nejsou zdaleka takové.

Korunním klenotem CME je televize Nova, která je vzhledem k ostatním televizím ve skupině jedničkou, i když v poslední době i u ní došlo k mírnému zhoršování sledovanosti. Druhou příčku má Rumunsko, které se ale také zhoršuje. Ostatní trhy, jako je Slovinsko, Slovensko, Chorvatsko, Bulharsko nemohou velikostí České republice konkurovat, ale jejich podíl je v rámci CME je stále významnější.

„Na všech trzích, kde CME působí, je lídrem. Má tedy nejvýznamnější pozici v cenotvorbě. Může dost výrazně nastavovat ceny,“ dodává analytik.

Roman Chlupatý, Jan Piroch Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme