Majitelka cestovní kanceláře Majestic Travel je v insolvenčním řízení

Krajský soud v Brně zahájil insolvenční řízení s provozovatelkou boskovické cestovní kanceláře Majestic Travel. Zuzana Pálová nevrátila zákazníkům peníze za zrušený letní zájezd do Chorvatska.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Boskovická cestovní kancelář Majestic Travel se dostala do finančních problémů | Zdroj: ČTK

Návrh na insolvenci podal Klub seniorů z Rožnova pod Rožnovem. Právě jeho klienty kancelář poškodila, tvrdí předsedkyně klubu Annelieze Přikrylová.

Celkem se podle ní jedná o víc než půl milionu korun, které provozovatelka cestovky nevrátila.

Přehrát

00:00 / 00:00

Na to, jak mají postupovat klienti v případě nevrácení peněz za zrušený zájezd, jsme se ptali místopředsedy Asociace cestovních kanceláří Petra Krče

„Každý zájezd měl stát 6 250 korun a bylo 90 lidí. Byli jsme z toho vyděšení, protože paní Pálová do poslední chvíle slibovala, že zájezd uskuteční. Pak nám slíbila, že nám peníze vrátí, a potom se už vůbec neozývala. Tak jsme udělali, co jsme udělali,“ řekla Přikrylová Českému rozhlasu.

Kancelář měla problémy už v létě. Ukázalo se, že firma nemá platné pojištění proti úpadku a dostala se do finančních potíží. V Chorvatsku přitom nechala zhruba 40 klientů.

Policie šetří trestní oznámení

Insolvenční řízení je ve stavu před rozhodnutím o úpadku. Pálová se k potížím zatím nevyjádřila a s médii nekomunikuje. Cestovní kancelář navíc vyšetřuje i policie.

„V současné době prověřujeme několik trestních oznámení od klientů cestovní kanceláře, která v letě poskytovala nabídku různých zájezdů. Tito klienti se na nás obrátili s tím, abychom prověřili, zda nedošlo ke spáchání nějakého trestného činu v souvislosti s jednáním této cestovní kanceláře,“ potvrdila nám mluvčí brněnské policie Iva Šebková.

Místopředseda Asociace cestovních kanceláří Petr Krč doporučuje, aby si zájemci o koupi zájezdu od prodejce vždy vyžádali předložení dokladu o insolvenčním pojištění organizátora zájezdu. Pokud totiž cestovka nemá sjednané pojištění, soudní vymáhání peněz za neuskutečněnou dovolenou může trvat velmi dlouho.

„V případě, že je cestovní kancelář pojištěna, tak plní pojišťovna. Ne neprodleně, ale plní. Někdy velmi brzo, a tak dále a tak dále. V případě ale, že ten zájezd nebyl pojištěn, zákazníkovi nezbývá nic jiného než se obrátit na klasickou soudní cestu, a to může být běh na dlouhou trať,“ upozorňuje místopředseda Asociace cestovních kanceláří.

Gabriela Grmolcová, Kateřina Causidisová, mta Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme