Martin Šampalík
Zhruba dva roky podnikání a geniální nápad, jak spojit samoobslužnou restauraci se zábavou a originální IT technologií, přivedly studenta ekonomie Martina Šampalíka až k zisku titulu nejlepšího živnostníka v Plzeňském kraji. Nápad, který realizoval se svým kamarádem ze studií Jaroslavem Stunou, se okamžitě ujal i mezi dalšími zájemci. Zaregistrovanou ochrannou známku The PUB (Pilsner Unique Bar) a patentem chráněné průmyslové vzory částí systému Šampalík se Stunou šíří formou franchisingu dál.
První The PUB otevřeli loni v srpnu v centru Plzně, ve sklepě jednoho z činžáků. Od dubna už funguje druhý podnik tohoto typu v Táboře. Letos budou další otevřeny v Praze a Českých Budějovicích a franchisingová smlouva se už chystá s dalšími zájemci z Česka. Princip je jednoduchý a geniální zároveň.
Šampalík sází na prémiovou značku Plzeňského Prazdroje - dvanáctku Pilsner Urquell, kterou mu zdejší pivovar dodává do tří velkokapacitních tanků. Z nich putuje pivo ke stolkům se samostatným výčepním zařízením. Každý z hostů si načepuje, co hrdlo ráčí, spotřeba se hned zobrazí na displeji. Tlačítkem lze přivolat obsluhu. "Samoobslužné zařízení není samo o sobě tak originální. Naše originalita spočívá v propojení následné komunikace a zábavy," popisuje Šampalík.
Jednotlivé stoly jsou v síti propojeny na počítač, který umožňuje nejen porovnávat spotřebu, ale výsledky prezentovat velkoplošnou projekcí. Partičky konzumentů soutěží ve spotřebě nejen s dalšími stoly v dané restauraci, ale prakticky s každým, kdo je sítí připojený k počítači. V Táboře, Praze nebo třeba New Yorku.
Šampalík přiznává, že to celé stojí spoustu úsilí a peněz. "Úvodní investice šla do miliónů a veškeré vydělané peníze dáváme do vybavení a na splátky úvěrů. Banky to naštěstí vnímají jako zajímavý a perspektivní projekt," říká Šampalík.
Zdroj: Hospodářské noviny
Podrobnosti o soutěži Živnostník roku 2006 a přehled všech finalistů najdete v tomto článku na stránkách ČRo 1 - Radiožurnálu.