Mediální magnát Murdoch prý uvažuje o koupi Formule 1

Mediální magnát Ruport Murdoch uvažuje o koupi Formule 1. Informaci přinesla stanice Sky News, kterou ovládá Murdochova společnost News Corporation. Jak Sky News dále uvedla, její šéf by se o seriál prestižních automobilových závodů mohl dělit s mexickým telekomunikačním magnátem Carlosem Slimem. To Bernie Ecclestone, který Formuli 1 v tuto chvíli z pověření jejího majitele, investiční společnosti CVC Capital Partners řídí, odmítl. I přesto se ale spekulace o možném prodeji podniku, který v poslední době upadá, množí.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Rupert Murdoch | Zdroj: Reuters

Vlastníci formule nikoho aktivně nehledají, komu by ji prodali. Stále více se ale objevuje zájem ze strany potenciálních investorů. Zda takový impuls může vyústit ve vážnější jednání, je otázkou nabídky dostatečně atraktivních podmínek.

Přehrát

00:00 / 00:00

Mediální magnát Murdoch prý uvažuje o koupi Formule 1. Táma pro analytika Karla Potměšila

Sledovanost podniku F1 před několika lety poklesla, ale v roce 2010 došlo k mírnému růstu - z 520 na 527 milionů diváků.

„Vývoj je takový nestabilní, vždy jde pro každou sezónu vybalancovat týmy, jezdce, dostatečně atraktivní závody, což se ne vždy daří. Situace se ze sezóny na sezónu mění. O nějaké velké krizi bych nemluvil,“ říká analytik společnosti Cyrus Karel Potměšil.

Murdoch a Slim jsou jedinými veřejně prezentovanými zájemci, finanční zdroje na nákup Formule 1 podle stanice Skys News mají.

„Exkluzivita práv směřující pouze k placeným kanálům v Murdochově impériu by mohla vést ke ztrátě sledovanosti nebo k uzavření některých trhů,což by pro vedení F1 a jednotlivé automobilky, které financují závodní týmy, mohlo být těžko stravitelné,“ dodává Potměšil.

Pro jakoukoli mediální skupinu je podnik Formule 1 zajímavý, protože jde o globální akci, která je narozdíl od olympijských her pravidelná a probíhá celý rok. Na takovou akci lze nalákat atraktivní,lukrativní a reklamní kontrakty. „Výnosový potenciál tu jednoznačně je,“ říká Potměšil.

Roman Chlupatý, Michaela Vydrová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme