Mezi potravinovými diskontními řetězci v Německu se zvýší konkurence

V potravinovém diskontním sektoru v Německu se objeví nový silný hráč. Kartelový úřad totiž schválil převzetí 2300 prodejen sítě Plus maloobchodní společnosti Edeka. Ta tak bude moci konkurovat diskontním lídrům, firmám Aldi a Lidl.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

prázdný obchod

prázdný obchod | Foto: Jan Rosenauer

Většina filiálek Plusu by se do poloviny roku 2010 měla začlenit do sítě prodejen Netto. Zbylých asi 750 prodejen by si mělo ponechat dosavadní název a fungovat s novou obchodní strategií.

Co do celkového počtu diskontních obchodů by Edeka měla v příštím roce dokonce předstihnout dosavadního hegemona, síť Aldi. Nový řetězec by měl dosáhnout ročního obratu kolem 10 miliard eur.

Němečtí experti neočekávají, že by kontroverzní fúze Netta a Plusu rozpoutala cenovou válku. Populární diskontní obchody mají na německém trhu s potravinami víc než čtyřicetiprocentní podíl, který by se měl dál zvyšovat.

Jiří Hošek, Miroslav Panuška Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme