Microsoft odepíše 6 miliard za reklamní společnost, kterou získal v roce 2007

Bezcenná investice do reklamní agentury bude stát Microsoft miliardy dolarů. Americký softwarový gigant uvedl, že odepíše hodnotu své internetové reklamní agentury aQuantive, která činí výše než 6 miliard dolarů. Microsoft přiznal, že odpisy zřejmě vymažou jeho zisk za čtvrté čtvrtletí.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Počítač

Počítač | Foto: Fotobanka PhotoRack

Hlavním cílem investice do reklamní agentury bylo posílení boje s konkurenční společností Google v oblasti reklamy.

Google koupil podobnou reklamní agenturu DoubleClick, ale o polovinu levněji a obchod byl pro firmu vysoce ziskový, naopak pro Microsoft znamenala investice do reklamky ztrátu.

Přehrát

00:00 / 00:00

Bezcenná investice do reklamní agentury bude stát Microsoft miliardy dolarů. Po Na podrobnosti jsme se na Rádiu Česko zeptali IT analytika Petra Koubského.

„Google měl podstatně lepší výchozí pozici v okamžiku, kdy firmu kupoval. Protože v té chvíli byl výraznou jedničkou na trhu vyhledávání na internetu, které je s reklamou úzce spojeno. Naproti tomu Microsoft se s vyhledávačem Bing v roce 2007 snažil prorazit a získat lepší pozici na úkor Googlu a to se mu nepovedlo a to vedlo až k odpisu investice,“ uvedl na Rádiu Česko IT analytik Petr Koubský.

I přes odpisy ale podle něj pozice Microsoftu na světovém trhu ohrožena není.

„Jednak je to částka, která není z hlediska Microsoftu kritická a také to není překvapení. Je to věc známá už delší dobu, že Microsoft v oblasti internetové reklamy neuspěl a tohle je jen účetní zafixování daného stavu věci,“ vysvětlil.

Martina Mašková, bre Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme