Ministerstvo financí chystá informační kampaň k evidenci tržeb, bude stát 28 milionů
Ministerstvo financí spustí od června informační kampaň k elektronické evidenci tržeb (EET). Skončit by měla v listopadu. Podle náměstkyně ministra financí Aleny Schillerové už teď zástupci ministerstva navštěvují kvůli evidenci tržeb jednotlivé kraje.
„Do konce června navštívíme všechna krajská města. Pořádáme mnoho akcí buď s účastí pana ministra, mojí, nebo řadou kolegů. Kdo se na nás obrátí s žádostí o uspořádání konference, vyhovíme. Máme zájem, aby se tyto informace dostaly k veřejnosti co nejblíže,“ říká náměstkyně Schillerová.
Kampaň by se měla uskutečnit také ve všech hlavních médiích - televizi, rádiu, tisku i on-line. Stát by měla přes 28 milionů korun.
Podnikatele stále víc zatěžuje papírování. Jen s daněmi stráví 17 dní ročně
Číst článek
Elektronická evidence tržeb by měla začít v první fázi platit pro hotely a restaurace, a to od prosince. Pak se postupně zapojí i maloobchodní a velkoobchodní firmy a nakonec řemeslníci.
Ministerstvo si od evidence tržeb slibuje vyšší výběr daní. Její zavedení kritizuje pravicová opozice - TOP 09 a ODS.
Podle zjištění společnosti STEM téměř tři čtvrtiny dotazovaných Čechů vnímají zavedení elektronické evidence tržeb jako pozitivní opatření a celých 67 procent očekává, že se díky ní v České republice zlepší výběr daní.