Ministr už vybral vítěze tendru na mýtné, zřejmě Kapsch

Ministr dopravy Milan Šimonovský už vybral vítěze tendru na dodavatele systému elektronického mýta na našich silnicích. Na základě doporučení meziresortní komise podepsal rozhodnutí o vyloučení tří uchazečů, kteří nesplnili podmínky zadávacího řízení. Zakázku přidělil zbývajícímu ze čtyř uchazečů. Podle neoficiálních informací jde o konsorcium v čele s rakouskou firmou Kapsch.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dálnice D1 | Foto: www.rsd.cz

Kapsch přitom podal až třetí nejnižší nabídku. Systém vybuduje a bude ho deset let provozovat za 22 miliard korun.

Podle hejtmana Středočeského kraje a stínového ministra dopravy za ODS Petra Bendla už způsob nastavení výběrového řízení jasně naznačoval, kdo ho mát vyhrát. "Bude potřeba nechat soutěž prověřit, jestli opravdu proběhla regulérně," žádá Bendl.

Mluvčí ministerstva dopravy Marcela Žižková ale tvrdí, že celý tendr byl naprosto transparentní. Meziresortní hodnotící komise podle ní obdržela nabídky čtyř uchazečů, které posoudila, a konstatovala, že tři z nich nevyhověly zadaným kritériím.

"Některé nabídky neobsahovaly potřebnou technickou úroveň, například nedostatečnou odolnost proti rušení systému, jinými nedostatky byly chybějící povinné pojištění odpovědnosti nebo bankovní záruka," upřesnila nedostatky vyřazených zájemců měly Žižková.

Podle poslance ODS Martina Římana to ale není u tak velké zakázky důvod, aby byl uchazeč vyloučen. "Z toho si určitě udělá každý obrázek, jak to probíhalo," podotkl Říman.

Ministerstvu dopravy zákon o zadávání veřejných zakázek neumožňuje v tuto chvíli zveřejnit jméno vítěze. Důvody vyřazení se uchazeči dozvědí písemně. "Vítězný uchazeč bude zveřejněn v horizontu jednoho týdne," dodala Žižková.

Sdružení Ascom Fela s Damovem a ABD Group nabídlo, že systém vybuduje a bude ho deset let provozovat za 15 miliard korun, sdružení Autostrade za 17,5 miliardy. Nejvyšší cenu, 33,7 miliardy, navrhlo konsorcium A-Way a AŽD. Cena měla hrát při výběru vítěze 60procentní roli.

Soutěž již kritizovalo sdružení, které podalo nejnižší nabídku. Ministerstvo dopravy podle něj porušilo zákon. Sdružení již také podalo podnět k antimonopolnímu úřadu. Také Autostrade se nedomnívá, že by neoficiálně zveřejněný důvod vyřazení její nabídky byl podstatný.

V Česku se má mýtné od nákladních vozů nad 12 tun začít vybírat od roku 2007 na 970 kilometrech dálnic a rychlostních komunikací. Na vybrané tahy první třídy by se zpoplatnění mělo rozšířit od roku 2008. Platilo by se pak na 2100 kilometrech českých silnic.

Martin Hromádka, Ondřej Černý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme