Mladoboleslavskou Škodu čeká poslední vyjednávací kolo o platech
V mladoboleslavské automobilce začne dnes odpoledne poslední vyjednávací kolo mezi odboráři a firmou o výši mezd. Den před vypršením kolektivní smlouvy není v největší české automobilce stále jasno. Odboráři se zatím nedohodli s vedením firmy na mzdách ani na podobě pracovních směn.
K dohodě nešlo z důvodu, že si odboráři myslí, že vzhledem k tomu, že firma vykazuje dvojnásobně větší zisky, než v minulých letech, mohla by být ke svým zaměstnancům daleko vstřícnější. Výsledky a platy porovnávají s platy zaměstnanců Volkswagenu v Německu, které jsou několikanásobně vyšší.
Vyjednávací tým v čele s předsedou Jaroslavem Povšíkem prožívá snad nejtěžší vyjednávání v historii. Odboráři už hrozí dokonce zastavením některých výrobních provozů, například lisoven.
Nelíbí se jim práce ve směnných modelech, které sice neodmítají, ale požadují za ně náležité finanční ohodnocení. Nelíbí se jim ani firmou nabídnutý růst tarifů o 3,5 procenta, považují ho za nedostatečný. Nestačí jim ani variabilní roční bonus zhruba sedm a půl tisíce a také jednorázová platba 3000 korun.
K dohodě došlo na příplatcích za práci přes čas, na práci ve ztížených podmínkách a na penzijním připojištění.
Hrozí zastavení některých provozů, například lisoven.
Loni se obě strany dohodly na růstu tarifních mezd o 2,7 procenta.
V automobilce pracuje zhruba 4 tisíce kmenových zaměstnanců, průměrná mzda tarifních zaměstnanců byla loni 32 tisíc korun. Průměrný dělnický plat činil kolem 28 tisíc korun.