S cenami operátorů je nespokojeno 44 procent lidí. Jen 11 procent ale uvažuje o změně

Ceny mobilních služeb v Česku hodnotí nepříznivě 44 procent lidí, zatímco opačný názor zastává více než pětina Čechů. Přesto jen 11 procent zákazníků plánuje v příštím půlroce změnit svého mobilního operátora. Vyplývá to výsledků červencového průzkumu agentury Nielsen Admosphere zveřejněných v úterý, do kterého se zapojilo přes pět stovek členů české internetové populace.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejpozitivněji hodnotili ceny mobilních operátorů mladší uživatelé ve věku 15 až 34 let. Mezi pohlavími pak větší míru kritičnosti vykazovali muži. | Foto: Fotobanka Pixabay | Zdroj: Fotobanka Pixabay

Cenovou úroveň mobilních služeb v Česku hodnotilo jako velmi nepříznivou 16 procent respondentů. Dalších 28 procent ji označilo za spíše nepříznivou. Opačný názor zastávalo 22 procent dotázaných a podle 29 procent lidí nejsou ceny u českých operátorů ani vysoké, ani nízké. Zbylých šest procent účastníků průzkumu volilo odpověď „nevím".

PRŮZKUM: Spokojenost Čechů v posledních letech roste, zvláště u těch mladých a vzdělaných

Číst článek

Podle výkonného ředitele Asociace provozovatelů mobilních sítí Jiřího Grunda analýza jasně říká, že většina občanů je s nabídkou mobilních služeb spokojena. „Společnost dnes daleko více trápí neustálé zdražování bydlení, energií a potravin," uvedl.

Nejpozitivněji hodnotili ceny mobilních operátorů mladší uživatelé ve věku 15 až 34 let. Mezi pohlavími pak větší míru kritičnosti vykazovali muži. Nepříznivý postoj k cenové politice operátorů vyjádřilo 51 procent z nich, zatímco u žen se podíl nespokojených dostal na 37 procent.

Operátora měnit nechtějí

Výzkum také ukázal, že dotázaní z řad české internetové populace nemají o změnu operátora příliš velký zájem. „Pouze 11 procent zákazníků tuto změnu plánuje v následujících šesti měsících, přičemž v uplynulém roce svého poskytovatele mobilních služeb změnilo jen 13 procent klientů," uvádí společnost Nielsen Admosphere. Nejčastějším důvodem ke změně je výhodnější cena.

Česko má třetí nejvyšší platbu za jeden GB mobilních dat v Evropě. Žebříčku vévodí Belgie

Číst článek

Jedním ze způsobů, jakým se telekomunikační firmy snaží získat nové a udržet stávající zákazníky, je reklama. Největším inzerentem v segmentu mobilních operátorů je společnost O2, která za první pololetí umístila reklamu v celkové ceníkové hodnotě 376 milionů korun, zjistila společnost Nielsen Admosphere.

Druhé místo patřilo společnosti T-Mobile. Její kampaně dosahovaly hodnoty 366 milionů korun. Reklama Vodafone měla cenu 230 milionů korun, přičemž výdaje Vodafonu na reklamu v prvním pololetí jako u jediného operátora v Česku meziročně klesly.

Průzkum spokojenosti Čechů s cenami mobilních operátorů provedla agentura Nielsen Admosphere letos v červenci na reprezentativním vzorku 517 respondentů. Dotazovaným bylo nejméně 15 let.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme