Modernizace D1 u Velké Bíteše se zasekla. Stavaři žádají miliony navíc

Mnohokrát odkládaná modernizace dálnice D1 se dva měsíce po začátku prací zbrzdila. Kvůli sporu mezi státem a sdružením firem OHL ŽS a Alpine Bau, které žádají miliony korun navíc, protože prý zjistily, že nejdůležitější komunikace v zemi je v horším stavu, než se předpokládalo.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Přípravné práce pro modernizaci dálnice D1. 9. 5. 2013

Přípravné práce pro modernizaci dálnice D1. 9. 5. 2013 | Foto: Lucie Maxová

Opravy v úseku Velká Bíteš - Lhotka se tak zasekly. Stavaři chtějí zaplatit za vícepráce kvůli slabé únosnosti krajnic. Podle šéfa Ředitelství silnic a dálnic Davida Čermáka ale ve vyjednávání se zhotoviteli došlo k významnému posunu.

„My jsme včera měli schůzku s panem generálním ředitelem Šteflem z firmy OHL, což je lídr sdružení, kde jsme si celou situaci velmi bedlivě znova prošli a dohodli jsme se na tom - a dneska mi to pan ředitel potvrzoval - že od nich obdržíme do konce týdne, to znamená do zítřka, tak dlouho očekávané realizační dokumentace pro to, aby ty práce mohly pokračovat.“

Přehrát

00:00 / 00:00

O sporech s firmami, které modernizují D1, mluvil ve vysílání Radiožurnálu šéf Ředitelství silnic a dálnic David Čermák

Zmíněné dokumenty by měly zahrnovat, jakým způsobem se bude na modernizaci pracovat a kolik to bude stát. Šéf ŘSD nepředpokládá, že cena by se měla významně navýšit.

„Já podotknu jenom jednu věc, kterou říkám vždycky: liniové stavby jsou velmi složitým procesem, vždycky dochází k vícepracem. V každém případě podstatné je to, aby nedocházelo k žádným vícepracem jenom proto, aby docházelo k umělému navyšování ceny.“

„Takže v případě, že bude opravdu doloženo, že je potřeba zpevnit krajnici tak, aby unesla kamiony, tak v tom minimální množství, které bude potřeba, samozřejmě budeme muset vyjít vstříc zhotoviteli,“ řekl Čermák ve vysílání Českého rozhlasu s tím, že větší či menší problémy jsou i na dalších úsecích.

„Problém je právě v tom, že všude jinde jsme se byli schopni dohodnout a standardně postupovat v rámci smluvních dohod, akorát na tom úseku 21, jelikož zhotovitel položil cenu opravdu na hranici únosnosti, to znamená s nulovou marží, tak jsme se dostali do zákopové války, kde opravdu proběhlo v uplynulých třech týdnech několik desítek kusů korespondence mezi zhotovitelem a námi.“

„Takže my jsme si s panem generálním ředitelem vysvětlili, že tohle to není cesta, kterou jsme ochotní jít, a že ani pod tlakem neustoupíme na umělé navyšování ceny. Myslím, že jsme si to včera vysvětlili dostatečně,“ poznamenal šéf Ředitelství silnic a dálnic.

Veronika Sedláčková, mta Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme