MPO chce modernizovat a rozšířit Českou obchodní inspekci

Česká obchodní inspekce by měla projít modernizací a rozšířením. Prosazuje to ministerstvo průmyslu a obchodu, pod které inspekce spadá.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Inspekce ČOI na tržnici | Foto: Vlasta Gajdošíková

Ministerstvo v tuto chvíli neplánuje nějakou organizační změnu ve fungování ČOI. Je ale potřeba, aby inspektoři drželi krok se stále sofistikovanějšími postupy, které podvodníci využívají. Nehledě na to, že se stále rozšiřují oblasti, které ČOI kontroluje.

„Je nezbytné, aby Česká obchodní inspekce byla vybavena moderní technikou, která by jí umožnila dohlížet také nad jednáním podnikatelských subjektů na trhu, které mají mnohdy k dispozici ty nejvyspělejší, nejmodernější technologie,“ vysvětluje náměstek ministra průmyslu a obchodu Jiří Havlíček.

Přehrát

00:00 / 00:00

MPO chce modernizovat a rozšířit Českou obchodní inspekci. Více zjišťovala Jitka Hanžlová z ekonomické redakce

Inspekce také potřebuje mít dostatek odborníků. Například i proto, že kontroluje nejen kvalitu zboží a služeb, ale také třeba úvěrové smlouvy.

Resort průmyslu a obchodu doufá, že na posílení České obchodní inspekce získá peníze ze státního rozpočtu. O potřebě většího množství prostředků bude přesvědčovat ministerstvo financí.

ČOI se více zaměří na mladé spotřebitele

Inspekce se v poslední době hodně zaměřila na ochranu seniorů a snažila se potírat takzvané šmejdy, tedy prodejce, kteří při předváděcích akcích používali nátlakové metody, směřované hlavně na důchodce.

V tom hodlá nadále pokračovat, zaměří se ale i na další věkovou skupinu, která by podle náměstka ministra průmyslu a obchodu Jiřího Havlíčka mohla být ohrožena. Jde o mladé lidi mezi 15 a 18 lety.

„Zejména mladí lidé ve věku 15 až 18 let jsou zpravidla již v určitých oblastech nakupování také spotřebiteli, rozhodně ale z našeho pohledu však stojí teprve na začátku své 'spotřebitelské kariéry'. Proto si myslíme a jsme přesvědčeni, že by se o svých právech měli dozvědět co možná nejdříve, aby se jim jejich práva takříkajíc vryla pod kůži,“ říká Havlíček.

Tomu má pomoci informační kampaň, která by měla ve spolupráci s Českou obchodní inspekcí a s jednotlivými kraji začít letos na podzim.

Odborníci by při ní měli ve školách vysvětlovat, jaká jsou základní spotřebitelská práva a na co si dát pozor především v situaci, kdy si člověk chce půjčit peníze. Tak, aby se mladí lidé nedostali do dluhové pasti.

Jitka Hanžlová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme