MPSV podpoří firmy, kterým se podařilo překonat recesi

Ministerstvo práce chce finančně podpořit firmy v období po krizi. Vyhlásilo nový program s názvem ‘Vzdělávejte se pro růst‘, kterým finančně podpoří zaměstnavatele s možnostmi nových zakázek. Vyčlenilo na něj dvě miliardy korun a 300 tisíc korun.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ministerstvo práce a sociálních věcí

Ministerstvo práce a sociálních věcí | Foto: Jan Rosenauer

Jak na Rádiu Česko uvedl Karel Vít, ředitel odboru implementace fondů EU z ministerstva práce, aby firmy měly nárok na tuto podporu musí podnikat v oborech s největším potenciálem růstu.

„Patří mezi ně strojírenství, stavebnictví, patří tam také sociální služby. Zejména ambulantní a terénní. Dále tam patří nezávislý maloobchod, ubytování, stravování, pohostinství a také odpadové hospodářství,“ přiblížil.

Přehrát

00:00 / 00:00

Ministerstvo práce chce finančně podpořit firmy v období po krizi. Vyhlásilo nový program s názvem Vzdělávejte se pro růst. Téma pro ředitele odboru implementace fondů EU Karla Víta z Ministerstva práce.

„Separátně budou také obhospodařeny obory, které mají v gesci ministerstvo pro místní rozvoj, což je cestovní ruch a také ministerstvo průmyslu a obchodu ve vztahu k energetice,“ dodal.

Připomněl, že největším adresátem všech podpor, které realizuje ministerstvo práce, jsou malé a střední firmy.

„Nicméně tady až na výjimky nebudeme rozlišovat. To znamená, že chceme vpustit všechny firmy, bez rozdílu. Kromě nezávislého maloobchodu, kde bude podpora opravdu zaměřená na malé a střední podniky,“ vysvětlil.

Dodal, žadatelé o finanční podporu musí kromě splnění standardních podmínek – nesmí dlužit státní správě, pojišťovnám a podobně - odkrýt některé firemní záležitosti.

„Dát nám své daňové přiznání, budou muset spadat do daných odvětví, budou muset nějakým způsobem deklarovat a prokázat to, že potenciál růstu mají a na co chtějí od MPSV přispět,“ přiblížil.

Upřesnil, že adresování peněz má vést k adaptabilitě zaměstnanců a zvýšení konkurenceschopnosti podniků.

Martina Mašková, Katarína Brezovská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme