Mühlfeit: Češi by měli více využít vlastní potenciál
Česká republika si přeje, aby se Evropská unie do budoucna zaměřila na tři oblasti - na zaměstnanost, zvyšování kvality a také konkurenceschopnosti.
Právě tyto tři priority chce Česko prosadit do nově připravované hospodářské strategie Evropské unie, která bude platit do roku 2020. Prohlásil to ministr pro evropské záležitosti Juraj Chmiel.
O nové strategii budou zástupci členských států jednat na summitu Evropské unie, který se koná příští týden v Bruselu. „ČR by ale neměla čekat na kroky, se kterými unie přijde. Měla by se pokusit získat na evropském trhu takovou pozici, jakou měla za první republiky,“ řekl v rozhovoru pro Rádio Česko šéf Microsoft Corporation pro Evropu Jan Mühlfeit, který je přesvěčen, že Česko dnes dostatečně nevyužívá veškerý svůj potenciál.
Česká republika by se měla pokusit získat na evropském trhu takovou pozici, jakou měla za první republiky, řekl Nadě Bělovské šéf Microsoft Corporation pro Evropu Jan Mühlfeit.
„Je dále potřeba investovat nemalé prostředky do výzkumu, vědy a techniky, potažmo vzdělání. Tím se zlepší reputace směrem k investorům ze zahraničí.“
Podle Mühlfeit navíc chybí českým politiků odvaha předstoupit před národ a říci věci tak, jak se mají. „ČR se aktuálně nachází na rozcestí, přičemž její ekonomika je tažená z 80 procent exportem, tudíž je logicky na pořadu dne, stát se pro investory co nejzajímavějšími a v exportu se chovat agresivně,“ myslí si šéf Microsoft Corporation pro Evropu.
„Vše by mělo začít od jedinců. Následovat by měly firmy a korporace. Všichni by zkrátka měly začít pracovat na plné obrátky, protože ČR šlapou na paty nezadlužené zdravé asijské ekonomiky. Před pěti lety, jsem byla ČR rájem zahraničních investorů. Nyní tomu tak není, a to je třeba radikálně změnit. Je třeba si také uvědomit, že dobré reformy fungovaly a fungují“ uzavřel Mühlfeit.