Murdochovo mediální impérium koupilo většinový podíl v časopise National Geographic

Dlouhodobě neziskový časopis National Geographic se přesune do sféry zisku. Většinový podíl v něm má nově americká mediální skupina 21st Century Fox. Ta kromě časopisu získala většinový podíl také v dalších mediálních aktivitách neziskové organizace National Geographic Society.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Rupert Murdoch

Rupert Murdoch | Foto: Milken Institute

Společnosti National Geographic Society a 21st Century Fox jsou partnery už skoro 20 let, jejich vzájemná spolupráce se ale nyní rozšiřuje. Nově se bude týkat časopisu National Geographic, s ním souvisejících digitálních platforem a sociálních médií.

National Geographic Society je nezisková společnost. Těsnější spolupráce se silnou mediální skupinou jí prý pomůže obstát na trhu a zároveň umožní věnovat víc peněz na vědu a výzkum.

Syn známého mediálního magnáta Ruperta Murdocha, James Murdoch, už ohlásil, že do dotačního programu National Geographic Society vloží jeho Century Fox v přepočtu skoro 17 a půl miliardy korun.

Sto dvacet sedm let starý časopis National Geographic ve svých zlatých časech pravidelně odebíralo skoro 11 milionů lidí, to bylo v roce 1989. Dnes má asi 4 miliony předplatitelů.

Poprvé vyšel National Geographic v roce 1888 a postupně se stal jedním z nejsilnějších časopisů z oblasti přírodních věd, historie či světové kultury. Časopis je plný poutavých fotografií, lidských příběhů i zásadních vědeckých objevů, přičemž na kvalitu tisku pořád klade vysoké nároky.

Aby mohl dál existovat ve své stávající podobě, je třeba najít nové zdroje příjmů a potřebné peníze by teď měly přinášet digitální platformy. Samotný časopis by přitom měl zůstat nezávislý.

Tea Veseláková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme