Na český televizní trh přicházejí dvě nové stanice. Nabídnou sport a hudbu
V sobotu začnou vysílat další dvě nové televizní stanice. Barrandov Muzika bude vysílat českou a slovenskou hudební produkci včetně dechovky, country a šlágrové muziky. Nova sport 2 se zaměří na sporty, které jsou oblíbené v zahraničí, ale u nás zatím nejsou příliš populární. Bude tam například světová basketbalová liga, ragby nebo turnaje v šipkách.
Na českém trhu se poslední dobou objevilo více nových kanálů. Například jen sport je na 10 stanicích. Zhruba tolik je také speciálních hudebních televizí.
Nejstarší je televize Óčko, která zahájila vysílání v říjnu 2002 a teď má několik žánrových mutací. Dalšími jsou Šlágr TV, na rockovou hudbu zaměřené Rebel a FajnRockTV nebo Retro Music Television, která vysílá klipy z 60. až 90. let.
Přibývají také televize zaměřené na životní styl. Například televize Paprika a letos televize Mňam.
Novým televizním kanálům by na trhu mělo pomoci, že jsou úzce zaměřené, myslí si například šéfredaktor DigiZone Jan Potůček:
„Barrandov Muzika bude konkurovat televizi Šlágr, která je velice úspěšná. Oslovuje až 1 až 1,5 procenta dospělého publika nad 15 let. Uživí se z reklamy už jenom díky tomu, že bude součástí jedné velké skupiny televize Barrandov, kterou v současné době tvoří už tři televizní kanály.“
V jiné situaci bude Nova sport 2, protože to bude placený kanál.
„Obsah exkluzivních sportovních přenosů, soutěží a lig je populární. Sport je jeden z mála obsahů v televizi, za který jsou diváci ochotni platit,“ vysvětluje šéfredaktor serveru Mediář Ondřej Aust.
Miliardový trh
Z monitoringu inzerce vyplývá, že za loňský rok utratili inzerenti ve všech médiích téměř 66 miliard korun. Z toho více než polovina mířila do reklamy v televizích.
Největší podíl na reklamním koláči patří skupinám Nova a Prima. Barrandov a Česká televize mají z reklamy jen malé příjmy.
Letos od ledna do dubna utratili inzerenti ve všech médiích něco málo přes 20 miliard korun. Z toho do reklamy v televizích mířilo přes 10 miliard korun.