Na český televizní trh přicházejí dvě nové stanice. Nabídnou sport a hudbu

V sobotu začnou vysílat další dvě nové televizní stanice. Barrandov Muzika bude vysílat českou a slovenskou hudební produkci včetně dechovky, country a šlágrové muziky. Nova sport 2 se zaměří na sporty, které jsou oblíbené v zahraničí, ale u nás zatím nejsou příliš populární. Bude tam například světová basketbalová liga, ragby nebo turnaje v šipkách.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Televize, dálkový ovladač, ovládání, vysílání, přepínání programů, kanálů (ilustrační foto) | Foto: Anna Kottová

Na českém trhu se poslední dobou objevilo více nových kanálů. Například jen sport je na 10 stanicích. Zhruba tolik je také speciálních hudebních televizí.

Nejstarší je televize Óčko, která zahájila vysílání v říjnu 2002 a teď má několik žánrových mutací. Dalšími jsou Šlágr TV, na rockovou hudbu zaměřené Rebel a FajnRockTV nebo Retro Music Television, která vysílá klipy z 60. až 90. let.

Přibývají také televize zaměřené na životní styl. Například televize Paprika a letos televize Mňam.

Novým televizním kanálům by na trhu mělo pomoci, že jsou úzce zaměřené, myslí si například šéfredaktor DigiZone Jan Potůček:

„Barrandov Muzika bude konkurovat televizi Šlágr, která je velice úspěšná. Oslovuje až 1 až 1,5 procenta dospělého publika nad 15 let. Uživí se z reklamy už jenom díky tomu, že bude součástí jedné velké skupiny televize Barrandov, kterou v současné době tvoří už tři televizní kanály.“

V jiné situaci bude Nova sport 2, protože to bude placený kanál.

„Obsah exkluzivních sportovních přenosů, soutěží a lig je populární. Sport je jeden z mála obsahů v televizi, za který jsou diváci ochotni platit,“ vysvětluje šéfredaktor serveru Mediář Ondřej Aust.

Miliardový trh

Z monitoringu inzerce vyplývá, že za loňský rok utratili inzerenti ve všech médiích téměř 66 miliard korun. Z toho více než polovina mířila do reklamy v televizích.

Největší podíl na reklamním koláči patří skupinám Nova a Prima. Barrandov a Česká televize mají z reklamy jen malé příjmy.

Letos od ledna do dubna utratili inzerenti ve všech médiích něco málo přes 20 miliard korun. Z toho do reklamy v televizích mířilo přes 10 miliard korun.

Jitka Hanžlová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme