Na český trh vstoupí další virtuální operátor, One Mobile. Bude využívat síť GTS

Počet virtuálních mobilních operátorů v ČR se rozrůstá. Do konce září vstoupí na český telekomunikační trh virtuální operátor One Mobile. Pro své služby bude využívat síť GTS.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Smartphone (ilustrační foto) | Foto: Free Digital Photos

Podle údajů serveru MobilMania.cz na trh vstoupilo nebo oznámilo svůj vstup celkem 24 firem. Minulý týden například odstartoval operátor Centropol, který chce mít ještě do konce letošního roku 60 tisíc klientů.

Nováčkem na trhu je i operátor Studentfone. Letos na jaře spustila svůj byznys také společnost Air Telecom a měsíc po něm Mobil.cz.

Prvním virtuálním operátorem se v Česku stal BleskMobil, který se na trhu objevil loni v listopadu. Už fungující operátoři mají dohromady několik set tisíc zákazníků. A číslo ještě nebude konečné.

V síti společnosti Vodafone se objeví další virtuální operátor. Bude to například Lama Mobile české investiční a energetické skupiny Lama Energy Group. Svoje služby by měla spustit v posledním letošním čtvrtletí.

Na telekomunikační trh se rozhodla vstoupit také společnost ČEZ. Od podzimu by měla začít nabízet mobilní volání jako virtuální operátor v rámci sítě Telefónica.

Česko už nepatří mezi nejdražší země

Podle odborníků přispěl nástup nových operátorů ke snížení cen. Největší cenové pohyby byl zaznamenán letos na jaře. Někteří analytici dokonce mluví o revoluci na telekomunikačním trhu. Zlevnily paušální tarify s neomezeným voláním a SMS zprávy na polovinu až třetinu předchozích cen.

Podle analýzy společnosti Strategy Analytics, kterou zveřejnila ČTK, už Česko nepatří v cenách mobilního volání mezi nejdražší země. Ceny snížila velká trojice operátorů, a to Telefónica, T-Mobile a Vodafone.

Virtuální operátoři nemají licenci ani infrastrukturu, tedy vlastní síť. To vše jim poskytuje jeden ze tří síťových operátorů, v případě Mobilu.cz je to T-Mobile. Virtuální operátoři ale mají přímý vztah ke koncovému zákazníkovi.

Poskytují zákaznické služby, vyúčtování, provozní a technické informace. Mají na starost marketing a prodej koncovým zákazníkům. A slibují ještě levnější telefonování, než které teď nabízejí síťoví operátoři.

Jan Beneš, bre Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme