Na frankfurtském autosalonu i o investicích

Nablýskaná auta, nové modely, blesky fotoaparátů. To je autosalon, o tom frankfurtském to platí už po 61. Také proto se stal nejprestižnějším podnikem svého druhu v Evropě. A Radiožurnál u toho ani letos nemůže chybět. O technické a modelové novinky se starají kolegové z Motožurnálu, atmosféru kolem salonu sleduje náš zpravodaj v Německu David Šťáhlavský.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

kabriolet Škoda Yeti

kabriolet Škoda Yeti | Zdroj: ČTK

Mobilita, ale také spotřeba. To jsou aktuální témata veletrhu, jak je diktuje současná realita cen pohonných hmot. Inovační pohon na zemní plyn to je odpověď koncernu VW. Jeho dceřinná společnost - Škoda Auto představuje prototypového Yetiho a sportovní Octavii, kterou představila automobilka hned první den na první tiskovce veletrhu.

Je to záměr, ptám se zástupce mladoboleslavské automobilky Jaroslava Černého. A jaké je srovnání jednotlivých expozic wolfsburgského koncernu? Nezahálejí ani další automobilky. ČR je pro zahraniční investory zajímavá. To se potvrzuje už několik let. V následujících dvou letech by se ostatně toto konstatování mohlo ještě dále potvrdit.

V souvislosti s prestižním, největším evropským autosalonem se právě o tom nyní mluví ve Frankfurtu. Zálusk na ČR má prý jihokorejský Hyundai. "Už máme jeden provoz v Turecku a nyní hledáme strategické místo pro druhý evropský; prozatím nebylo přijato žádné rozhodnutí, ale mohlo by to být východně od Německa," potvrzuje investiční záměr v Evropě vůbec poprvé tisku, tedy přímo Českému rozhlasu - muž z nejpovolanějších, šéf výrobního plánování automobilky Hyundai Hans van Gent a dodává: "Jako globální hráč na světovém automobilovém trhu nechceme dopředu nic prozrazovat."

Celkem 2 miliardy dolarů, to je částka, kterou hodlají Jihokorejci zřejmě investovat do svého druhé evropské provozu, i když ten první není, jak jste slyšeli, stoprocentně evropský. Podle dobře informovaných zdrojů jsou námluvy Hyuindaie a ČR na nejlepší cestě.

V automobilce v Jižní Koreji se byl nedávno podívat vicepremier Martin Jahn, informují o tom diplomatické kruhy. Ve hře jsou dvě lokality, 360 hektarů u Žatce, respektive 270 hektarů na Frýdecko-Místecku.

Nedaleko Ostravy by navíc mohl vyrůst i další jihokorejský provoz, firmy SungWoo Hitech, jejíž mateřskou základnu měl Jahn spolu s ředitelem CzechInvestu Radomilem Novákem, také navštívit.

Šlo by o provoz zásobující budoucí automobilku Kia Motors v Žilině. Hyundai má standardizovaný model továren, které jsou koncipovány na produkci 250 až 300 tisíc automobilů, naznačuje rozsah možné výroby Hyundaie v ČR van Gent.

Milan Kopp, David Šťáhlavský Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme