Na frankfurtském autosalonu i o investicích

Nablýskaná auta, nové modely, blesky fotoaparátů. To je autosalon, o tom frankfurtském to platí už po 61. Také proto se stal nejprestižnějším podnikem svého druhu v Evropě. A Radiožurnál u toho ani letos nemůže chybět. O technické a modelové novinky se starají kolegové z Motožurnálu, atmosféru kolem salonu sleduje náš zpravodaj v Německu David Šťáhlavský.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

kabriolet Škoda Yeti | Foto: ČTK/AP

Mobilita, ale také spotřeba. To jsou aktuální témata veletrhu, jak je diktuje současná realita cen pohonných hmot. Inovační pohon na zemní plyn to je odpověď koncernu VW. Jeho dceřinná společnost - Škoda Auto představuje prototypového Yetiho a sportovní Octavii, kterou představila automobilka hned první den na první tiskovce veletrhu.

Je to záměr, ptám se zástupce mladoboleslavské automobilky Jaroslava Černého. A jaké je srovnání jednotlivých expozic wolfsburgského koncernu? Nezahálejí ani další automobilky. ČR je pro zahraniční investory zajímavá. To se potvrzuje už několik let. V následujících dvou letech by se ostatně toto konstatování mohlo ještě dále potvrdit.

V souvislosti s prestižním, největším evropským autosalonem se právě o tom nyní mluví ve Frankfurtu. Zálusk na ČR má prý jihokorejský Hyundai. "Už máme jeden provoz v Turecku a nyní hledáme strategické místo pro druhý evropský; prozatím nebylo přijato žádné rozhodnutí, ale mohlo by to být východně od Německa," potvrzuje investiční záměr v Evropě vůbec poprvé tisku, tedy přímo Českému rozhlasu - muž z nejpovolanějších, šéf výrobního plánování automobilky Hyundai Hans van Gent a dodává: "Jako globální hráč na světovém automobilovém trhu nechceme dopředu nic prozrazovat."

Celkem 2 miliardy dolarů, to je částka, kterou hodlají Jihokorejci zřejmě investovat do svého druhé evropské provozu, i když ten první není, jak jste slyšeli, stoprocentně evropský. Podle dobře informovaných zdrojů jsou námluvy Hyuindaie a ČR na nejlepší cestě.

V automobilce v Jižní Koreji se byl nedávno podívat vicepremier Martin Jahn, informují o tom diplomatické kruhy. Ve hře jsou dvě lokality, 360 hektarů u Žatce, respektive 270 hektarů na Frýdecko-Místecku.

Nedaleko Ostravy by navíc mohl vyrůst i další jihokorejský provoz, firmy SungWoo Hitech, jejíž mateřskou základnu měl Jahn spolu s ředitelem CzechInvestu Radomilem Novákem, také navštívit.

Šlo by o provoz zásobující budoucí automobilku Kia Motors v Žilině. Hyundai má standardizovaný model továren, které jsou koncipovány na produkci 250 až 300 tisíc automobilů, naznačuje rozsah možné výroby Hyundaie v ČR van Gent.

Milan Kopp, David Šťáhlavský Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme