Na německé železnici se stávkovalo za vyšší mzdy
Němečtí strojvůdci ukončili stávku, kterou si chtěli vynutit výrazné zvýšení mezd. Protest se nakonec omezil pouze na regionální přepravu. Pracovní soud v Saské Kamenici totiž z tříhodinové stávky vyňal dálkovou a nákladní dopravu. Přesto se cestující mnoha rychlíků nedočkali.
Německé dráhy nemohly čekat na výsledek mnohahodinového soudního jednání a sáhly s předstihem k nouzovému plánu. Ten ale počítal s nasazením pouze dvou třetin dálkových spojů a tak stávka nepřímo narušila taky provoz vlaků Intercity, Eurocity i rychlovlaků ICE. Některé z nich například končily svou jízdu ve stanici Hannover namísto původní cílové zastávky Hamburk.
Ve velkých aglomeracích byla značně omezena příměstská a městská doprava. Veřejnost ale byla dobře informována a lidé vyrazili do zaměstnání se značným předstihem, aby se protestu strojvedoucích vyhnuli. Německé dráhy taky nasadily stovky autobusů, které se staraly o náhradní přepravu. Nejhorší byla situace v oblasti Mnichova, Frankfurtu nebo Stuttgartu. V Bavorsku mezi osmou a jedenáctou třeba vypadl každý třetí dálkový spoj a dokonce každý druhý regionální vlak nebo souprava S-Bahnu.
Německé odbory strojvedoucích GDL si chtějí vymoci vlastní tarifní smlouvu, která by jim zajistila zvýšení platů o 31 procent. Dráhy by podle představ odborářů měly do začátku příštího týdne připravit nový kompromisní návrh. V opačném případě je svaz GDL připravený v protestech pokračovat.