Na německé železnici to zase vře

Uklidnění situace na německé železnici mělo jepičí život. Šéf koncernu Deutsche Bahn totiž oznámil, že společnost bude muset zvýšit ceny a taky začít propouštět. Jen tak prý lze vykompenzovat tarifní dohodu s odborovým svazem strojvůdců GDL. Další dvě odborové organizace na německé železnici už kvůli tomu pohrozily stávkou.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

německý vlak

německý vlak | Foto: Jan Rosenauer

"Tuhle miliardovou zátěž musíme v období příštích pěti let nějak vstřebat," komentoval závazky vyplývající z dohody se strojvůdci Hartmut Mehdorn. Šéf drah označil za "mrtvou" dohodu garantující do roku 2010 udržení stávajícího počtu pracovních míst.

Odborová sdružení Transnet a GDBA už oznámila, že o každý post hodlají bojovat, a to i s pomocí stávky. Proti šéfovi Deutsche Bahn se veřejně postavil také ministr dopravy Tiefensee. Ten nevidí důvod, proč by tak hospodářsky silná společnost musela sahat k extrémním opatřením, jako jsou zdražování nebo propouštění.

Jiří Hošek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme