Na reklamu dávají nejvíce peněz mobilní operátoři

Největší výdaje za reklamu mají v Česku mobilní operátoři. Aby přilákali nové zákazníky zaplatili v loňském roce skoro dvě a půl miliardy korun.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

reklama | Foto: Robert Mikoláš

Nejvíc utrácel Eurotel. Nejstaršího českého operátora stál každý nový zákazník 1000 korun. Velké výdaje měla také firma Procter and Gamble hlavně kvůli dámských vložkám a dětským plenám. Zabodovaly i jogurty a sušenky od Danone a společnost Opavia s Fidorkami a Tatrankami. "Myslím si, že reklama musí hrát daleko důležitější sociální roli: vychovávat." Předpovídá Jiří Mikeš z Asociace komunikačních agentur. "Když se podíváte na strukturu výdajů třeba ve Velké Británii, tak zjistíte, že největším vydavatelem peněz na reklamu byl anglický stát, tedy vláda, potom až Procter and Gamble a Unilever a další. Ten trend je naprosto jasný. Bude to trend udržitelné spotřeby, to znamená, že i ta reklama bude muset být společensky zodpovědná."

Také u českých zákazníků se začíná projevovat únava. Úspěšní mladí muži a sympatické mladé dámy nás nudí. A tak lze očekávat, že se reklama začne ještě víc specializovat. Bude tu ta extravagantní založená na trendech pro mladé a pak i ta usedlá, oslovující starší.

Markéta Kaclová, Dušan Valenta Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme