Na zkušebním železničním okruhu u Velimi se představí vlaky Leo Express
Vlaky Leo Express přitvrdí konkurenci na železniční trati mezi Prahou a Ostravou. Dnes se představí na zkušebním železničním okruhu u Velimi. Po Českých drahách a RegioJetu od Student Agency je to už třetí dopravce, který bude obsluhovat tuto trať.
Má se tak stát na začátku prosince. Vlaky budou jezdit až do Bohumína, kde má společnost Leoše Novotného depo. Spojů bude denně osm v každém směru a vlaky Leo Expressu urazí trať mezi Prahou a Ostravou za tři hodiny a šest minut. Budou tedy jen o několik minut pomalejší než Pendolino Českých drah.
V současnosti mezi Prahou a Ostravou jezdí deset pendolin a devět expresů Českých drah, a také sedm konkurenčních vlaků firmy RegioJet Radima Jančury.
Otázku ceny jízdenek si zatím Leoš Novotný nechává pro sebe. Cestující ale rozhodně na tvrdší konkurenci vydělá, bude mít větší výběr spojů, vlaky budou jezdit častěji a určitě se bude zlepšovat i jejich vybavení a služby.
České dráhy zatím boj nevzdávají, i když německé železnice Deutsche Bahn si jako partnera na trase mezi Prahou a Hamburkem vybraly právě RegioJet. Šéf Českých drah Petr Žaluda řekl, že jeho podnik se zbavuje starých vlaků a chystají největší modernizaci od roku 1993.
Změn na české železnici si nedávno všimly i americké noviny The Wall Street Journal. Napsaly, že RegioJet Radima Jančury rychle mění tvář české železnice a může založit i zcela nový podnikatelský model pro celou střední Evropu.
I na některých regionálních tratích už jezdí i jiní dopravci než České dráhy. Pokud jde o dálkové spoje, nejlukrativnější je právě trať Praha – Ostrava.
Liberalizace české železnice bude pokračovat na trati mezi Ostravou a Olomoucí. Ministerstvo dopravy nedávno vypsalo výběrové řízení na nového dopravce, termín přihlášek je 10. července. Na výsledku této soutěže budou záviset další tendry na tratě z Prahy do Děčína a do Chebu.
Na rozdíl od trati mezi Prahou a Ostravou, kde České dráhy a RegioJet jezdí bez dotací, počítá zde ministerstvo se zachováním systému proplácení prokazatelných ztrát z provozu. Zájem o provoz na této trati mají kromě Českých drah společnosti Viamont, Veolia, RegioJet a Leo Express.