Gauče, postele nebo matrace. Prodej nábytku přes internet v Česku roste

Vyzkoušet si tuhost matrace, prozkoumat na světle přesný odstín sedačky nebo se jen na vlastní oči přesvědčit, z jakého materiálu je kuchyňská linka vyrobená. Právě tyto úkony a zároveň i hodiny strávené v obchodních domech si čím dál víc zákazníků raději odpustí. Výrazně tak rostou prodeje nábytku přes internet. A nejde o nijak malý trh. Loni Češi za toto zboží utratili podle dat Asociace českých nábytkářů 40 miliard korun.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nábytek, pohovka, gauč (ilustrační foto) | Foto: StockSnap/CC0 Creative Commons | Zdroj: Pixabay

Sedačky, postele, matrace a kuchyňské linky na míru. Právě toto vybavení mění Češi ve svých interiérech vůbec nejčastěji. A stejně jako u jiných výrobků, tak i tady se prodeje čím dál víc přesouvají na internet.

Přehrát

00:00 / 00:00

Gauče, postele nebo matrace. Češi si stále častěji vybírají nábytek na internetu. Téma pro Terezu Beránkovou

„Podle našich interních průzkumů odhadujeme podíl nábytku a bytových doplňků prodaného online okolo 15 až 20 procent,“ říká pro Radiožurnál mluvčí společností Möbelix a XXXLutz Jiří Šulc.

Nejrychlejší růst tržeb pak hlásí internetový vyhledávač nábytku Favi, který sdružuje přes 800 obchodů. Meziročně na něm lidé utratili o 60 procent víc.

Podle marketingové ředitelky Marie Hejlové se ale u některých druhů zboží zákazníci při prohlížení webu spíš inspirují. „Zvláště u produktů ve vyšší cenové hladině vnímáme za Favi i takzvaný ROPO efekt, což znamená, že člověk si vybere nábytek nejdřív na internetu a následný nákup provede přímo na prodejně,“ vysvětluje.

Židle ze suchého listí či dům ze slámy? Odborníci přemýšlejí nad novými kompozitními materiály

Číst článek

Meziročně o třetinu víc utržil také e-shop Bonami. Za nábytek a doplňky tam zákazníci utratili 1,4 miliardy korun. Zisk v řádech desítek milionů teď společnost investuje do nových prodejen.

„Největší investice chceme dát do výrazného rozšíření skladu, hlavně z toho důvodu, že chceme držet dvojnásobný počet položek pro naše zákazníky, což výrazně zrychlí jejich doručení. Vedle toho chceme otevřít naše vlajkové prodejny ve velkých městech,“ vyjmenovává její výkonný ředitel Pavel Vopařil.

A do dalších měst míří i lídr trhu – společnost Ikea. Nábytkářský řetězec letos otevře výdejní místa v sedmi městech.

Ikea tak reaguje na enormní zájem o on-line nákupy, její e-shop loni navštívilo přes 30 milionů zákazníků. Utratili na něm o 36 procent víc, než v roce 2018.

„Máme v tuto chvíli více než dva tisíce výdejních míst, kam lidé mohou přijít a vyzvednout si menší kusy nábytku,“ doplňuje obchodní ředitelka Ikea Česká republika, Maďarsko a Slovensko Federica Barberis nejnovější strategii, kterou firma zavedla na podzim.

Reklamace do 14 dnů

Nákupy na internetu ale mají podle tajemníka Asociace českých nábytkářů Tomáše Lukeše i svou stinnou stránku. „Máme tady celou řadu takových poměrně zklamaných reakcí na kvalitu nábytku, kterou si někteří zákazníci po internetu objednali, aniž by si ji samozřejmě předem vyzkoušeli,“ podotýká.

V takovém případě ale můžou zákazníci zboží zakoupené přes web do 14 dnů vrátit. A třeba Ikea šla v tomto kroku ještě dál.

„Máme službu Druhý život nábytku, takže zákazníci nám můžou prodat zpět svůj nábytek, který už nepotřebují a my ho pošleme do dalšího kola,“ popisuje její manažer pro udržitelný rozvoj Vladimír Víšek.

Zajímavé je i srovnání hodnoty nákupu v obchodě a online. Třeba u Ikea utrácejí lidé přes internet v průměru pětkrát vyšší částku.

Tereza Beránková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme