Nákupy na slevových serverech nemusejí být bez problémů

Hitem letošních Vánoc se staly nákupy na slevových serverech. Ty lidem umožnily nakoupit dárky často za poloviční cenu a řada obdarovaných proto pod stromečkem našla místo klasických dárků výhodně nakoupené poukazy. Při jejich využití se ale v některých případech objevily problémy. Některé výhodně nakoupené služby prodejci nakonec v uvedeném termínu nebyli ochotni poskytnout.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

peníze a Vánoce

peníze a Vánoce | Foto: Fotobanka stock.xchng

Některé vouchery totiž platily jen omezenou dobu a v takových případech se může stát, že si podarovaný svůj dárek nestihne užít, protože provozovatelé nemají ve vypsaném termínu volno na objednání. Tyto problémy se nejčastěji týkají poukazů na večeři v restauraci nebo třeba na masáž, tedy provozů, které mohou mít v případě velkého zájmu omezenou kapacitu.

Na slevových serverech totiž někteří prodejci nabízejí doslova stovky výhodných kuponů, a pokud zákazníci jejich využití nechají na poslední dny nebo týdny, tak přestože kupon ještě platí, provozovatel někdy zákazníkovi odmítne službu poskytnout.

Přehrát

00:00 / 00:00

O úskalích nákupů na slevových serverech v pořadu Svět o třetí na Rádiu Česko.mp3

Mluvčí Sdružení obrany spotřebitelů Jan Votočka potvrdil, že podobných stížností eviduje v poslední době několik.

„Na Sdružení obrany spotřebitelů se již obrátili někteří zákazníci, kteří nebyli dostatečně uspokojeni, nebo jim nebyla poskytnuta služba tak, jak byla garantována na slevových webových serverech. Těch případů není mnoho, ale objevují se, a vzhledem k tomu, jak přibývá těchto služeb, tak přibývá i některých stížností,“ řekl.

Pokud smluvní podmínky poskytnutí služby nijak neomezují, pak by měl mít majitel poukazu nárok na poskytnutí služby až do posledního dne jeho platnosti, potvrzuje mluvčí České obchodní inspekce Miloslava Fléglová.

„Spotřebitel by měl mít nárok na poskytnutí zaplacené služby až do posledního dne platnosti. V případě, že je poskytovatelem odmítnut s odkazem například na to, že kapacita je vyčerpána, pak by si měl vyžádat písemné potvrzení této skutečnosti,“ uvedla.

Pokud zákazník u poskytovatele služby neuspěje, může se obrátit i na prodejce voucheru, tedy na slevový server, protože i ten nese určitou odpovědnost, doplňuje Jan Votočka. Majitel slevového serveru by pak měl zákazníkovi zařídit nápravu nebo mu peníze vrátit.

Kuřecí prsa plněná uzeným lososem | Foto: Jana Hovjacká

Ředitel Slevomat.cz Tomáš Čupr potvrdil, že se zákazníky v případě, kdy jim na základě slevového voucheru není poskytnuta zaplacená služba, rozhodně jednají, a to i v případě, kdy zákazník voucher uplatnil z hlediska jeho platnosti až na poslední chvíli.

„Když si zákazník zavolá do firmy tři dny před ukončením platnosti voucheru a zjistí, že jsou plné, protože stejný pad mělo dalších dvě stě lidí, tak to je něco, s čím samozřejmě rádi pomůžeme a nějakým způsobem vyřešíme, ale naše zákazníky nabádáme, aby si včas rezervovali místo,“ řekl Tomáš Čupr.

V některých případech podle jeho slov Slevomat.cz vrací zákazníkům peníze. Aby k takovým situacím docházelo co nejmíň, snaží se ale server každou nabídku nejdřív z kapacitního hlediska dobře prověřit.

Jestliže zákazník neuspěje s reklamací ani u poskytovatele, ani u slevového serveru, nezbývá mu, než se obrátit na soud a vymáhat své peníze tam.

Ondřej Černý, Naďa Bělovská, Eva Presová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme