Navzdory problémům automobilového průmyslu v Evropě rostou Škodě tržby

Poptávka po autech v Evropě klesá a zejména francouzské a italské automobilky začínají mít vážné problémy. Peugeot a Citroën postihly miliardové ztráty, Peugeot chce propustit 8 tisíc zaměstnanců a žádá o státní podporu. Na špatné výsledky si stěžuje Fiat, Opel a Ford. Naopak mladoboleslavská Škoda hlásí zvyšování tržeb, stejně jako německý koncern Volkswagen, do kterého patří.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Automobilka. Ilustrační foto

Automobilka. Ilustrační foto | Foto: Tomáš Adamec

Podle šéfredaktora internetového serveru Autoweek Vladimíra Rybeckého je úspěch Volkswagenu způsoben tím, že před 10 až 15 lety udělalo vedení firmy prozíravá rozhodnutí a rozhodlo se vstoupit na tehdy ještě podceňovaný čínský trh.

„Vybudovali si tam poměrně silné postavení a dnes, kdy se nejvíce aut prodává v Číně, z toho Volkswagen těží nejvíce a vydělává tam velké peníze,“ vysvětlil ve Stalo se dnes.

Dodal, že společnost má rozprostřený prodej po celém světě, takže když nastane problém na jednom místě, dokáže vydělávat jinde – snaží se prosadit v Rusku, celkem dobré zastoupení má v prý v Latinské Americe a slušných výsledků dosahuje i v severní části amerického kontinentu.

Přehrát

00:00 / 00:00

Hostem Stalo se dnes byl šéfredaktor internetového serveru Autoweek Vladimír Rybecký

„Podobně se daří i dalším značkám koncernu Volkswagen, především firma Audi vydělává velké peníze. Co se týče značky Škoda, tak před o něco více než deseti lety se tehdejší vedení rozhodlo následovat to, co začal koncern Volkswagen - vydali se do Číny, Ruska a v současné době opět podobně jako Volkswagen z tohoto prozíravého rozhodnutí velice těží,“ popsal Rybecký.

Podle něj tak konkurence Volkswagenu zaspala a když se chtěla prosadit v Číně, měl tam už koncern silné postavení a pro ostatní automobilky byla situace složitější. Jejich podíl na čínském trhu je tak podstatně menší.

V Evropě je navíc podle Rybeckého největší konkurence automobilek na světě, protože se tu střetávají evropští i japonští producenti, ale také americké koncerny.

Doplnil, že dotovat automobilky v Evropě tak, jako se to chystá udělat francouzská vláda v případě Peugeotu, nemá smysl.

„Je to takové balancování na hranci možného v rámci toho, co umožňují striktní opatření Evropské unie, takže se snaží najít cestičku, jak pomáhat autům s hybridním, elektrickým pohonem z francouzské produkce. To se sice může trochu podařit, ale tento typ aut je poměrně málo zastoupený na trhu, takže si myslím, že to pro ty automobilky nebude mít zas tak velký význam," uzavřel.

Pavel Polák, Simona Bartošová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme