Nechtěli jsme, aby Octavia vypadala jako Rapid, říká o čtyřoké škodovce designér Neuhold

Mladoboleslavská Škoda Auto začala ve středu vyrábět obměněnou Octavii. Nejvýraznější designovou změnou jsou rozdělená hlavní světla, kvůli kterým si designérský tým ve škodovce vyslechl řadu kritických připomínek. Extravagantní proměnu, od níž se poslední dvě tři desetiletí spíš ustupovalo, jedni zatracují, druhým se ale charakteristický nápad líbí a věří, že si na něj zvyknou. Na mezinárodní prezentaci v portugalském Aveiru se o výrazném faceliftu rozpovídal šéfdesignér škodováckých exteriérů Karl Neuhold.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Škoda Octavia 2017 na prezentaci v Portugalsku

Škoda Octavia 2017 na prezentaci v Portugalsku | Foto: Matěj Skalický | Zdroj: Český rozhlas

Modernizovaná Octavia vzbudila pořádný rozruch, hodně se mluví o tom, kde se vzal nápad, aby jí přibyly dvě oči…

Hodně, já vím, to je dobře.

Vážně?

Samozřejmě. Myslím si, že když je něco charakteristického, lidé to poznávají. Chtěli jsme udělat Octavii něčím specifickou, žádný make-up. Lidé nám říkali, že vypadá stejně jako levnější Rapid, a to my nechceme. Naše auta by měla mít charakter, aby byla unikátní.

Základní designová architektura je ale stále stejná, jen gril (maska chladiče pozn. aut.) je níž a vyčnívá. No a k tomu jsme samozřejmě upravili světla a spojili je s grilem – jako u Rapidu, ale Octavia je teď spíš blíž Superbu. Příď díky rozdělení světel totiž působí velmi mohutně, je hodně široká, nejvíc je to vidět u verze RS. To byl ten důvod, proč jsme to udělali.

Škoda Octavia 2017 na prezentaci v Portugalsku | Foto: Matěj Skalický

Tomu rozumím, ale nevybočuje teď Octavia z řady? Myslel jsem, že chcete, aby všechny škodovky byly velmi jednoduše rozpoznatelné…

Chtěli jsme, aby Octavia byla unikátní. Aby to byla osobnost.

Škoda Auto přišla o šéfdesignéra. Jozef Kabaň, který navrhl i Bugatti Veyron, odchází do BMW

Číst článek

Ale dnes se design spíš unifikuje, není to krok zpět?

Podívejte se na Kodiaqa, ten má přeci také čtyři oči, jen jsme je u něj umístili svisle. Octavia je má horizontálně. Nastavili jsme tak jasnou strategii.

Čím jste se inspirovali? V 70. letech byla čtyřoká auta v módě, mělo je BMW, Nissan a vlastně i Škoda.

Ano, už tehdy jsme v exteriérovém designu aut měli čtyřoká auta (např. Škoda 110, pozn. aut.). Teď tento designový prvek používáme znovu. A myslím si, že se nám jej podařilo ukázat v zajímavém stylu.

Ale tolik emocí jste asi neočekávali…

Pamatujete na světla ve druhé Octavii a v Yetim? Taky se o nich hodně mluvilo. Na první pohled lidem připadaly divné, ale pak se z nich stal charakteristický prvek. Tím, že uděláte něco, co vybočuje z mainstreamu, donutíte lidi o tom přemýšlet. A to je skvělé.

Takže čtyřokých škodovek přibude? Je to součást nějaké širší designové revoluce?

Ale my už jsme s tím začali, ne s Octavií, ale s naším SUV. Teď dál objevujeme, dál tvoříme nové osobnosti. Prostě nechceme dělat auta, co vypadají jako ta předešlá.

Matěj Skalický Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme