Nejabsurdnější bankovní poplatek je za zjištění zůstatku u bankomatu

Nejabsurdnějším bankovním poplatkem je letos poplatek za zjištění zůstatku přes bankomat. Klienti bank v anketě rozhodovali už po osmé. Pro poplatek za zjištění zůstatku přes bankomat hlasovalo 36 procent z 23 tisíc lidí.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Bankomat /ilustrační/

Bankomat /ilustrační/ | Foto: Filip Jandourek

Ty další absurdní poplatky prozradil majitel serveru bankovnípoplatky.com Patrik Nacher:

„Poplatek za vedení úvěrového nebo hypotečního účtu, poplatek za výpis z účtu přes internetbanking, poplatek za trvalý příkaz nebo nějaké změny trvalého příkazu přes internetbanking a výše poplatku za vklad na účet třetí osobou.“

Přehrát

00:00 / 00:00

Náměstek výkonného ředitele České bankovní asociace Jan Matoušek v poledních Ozvěnách dne

Loni vyhrál poplatek za předčasně splacený úvěr. Zpoplatnění té či oné služby je podle výkonného ředitele České bankovní asociace Jana Matouška její obchodní rozhodnutí.

„Některé banky to poskytují zdarma, některé nikoli. To, že se některá banka rozhodne tu kterou službu nezpoplatnit, tak to je její obchodní rozhodnutí. To neznamená, že s nimi nemá žádné náklady. Pokud tam náklady jsou, potom není nic špatného na tom službu zpoplatňovat,“ vysvětlil Matoušek.

Je to jeden ze způsobů, jak vytvořit tlak na banky, aby změnily poplatkovou politiku, tvrdí Nacher:

„Ty absurdní poplatky banky postupně eliminují nebo snižují. Jinak myslím, že si banky teď dávají větší pozor. Spíše bych řekl, že pokud někde už zvednou poplatky, tak je to poplatek za nějakou službu, která je, řekněme, klientsky uchopitelnější a méně kritizovatelná.“

Banky podle Matouška nejen stížnosti klientů, ale jakékoli názory jejich zákazníků zajímají. „Ať už se vyjadřují prostřednictvím takové ankety nebo třeba prostřednictvím průzkumů, které si banky průběžně dělají, a kde sledují spokojenost klientů nejen s cenou, ale i s kvalitou služeb a řadou dalších kritérií,“ doplnil Matoušek.

Tlak banky v poslední době pociťují. Více než 30 tisíc bankovních klientů žádá o vrácení poplatků za vedení hypotéky nebo spotřebitelského úvěru.

Finance, peníze | Foto: Free Stock Photos

Klára Bílá, mkp Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme