Nejdražší nákupní ulicí světa co do výše nájmů je newyorská Pátá Avenue

Češi loni za luxusní zboží utratili jednu miliardu korun. Nákupy ve světových metropolích ale lákají každoročně miliony lidí. Mezi nejoblíbenější místa patří tradičně New York, Milán nebo třeba Paříž. Jsou ale zároveň i nejdražší. Za pronájem tam obchodníci zaplatí i desítky tisíc eur za metr čtvereční. Vyplývá to z průzkumu společnosti Cushman and Wakefield.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Newyorská Pátá Avenue se stala nejdražší nákupní ulicí světa, roční nájemné ze metr čtvereční je tam v přepočtu až 800 tisíc korun

Newyorská Pátá Avenue se stala nejdražší nákupní ulicí světa, roční nájemné ze metr čtvereční je tam v přepočtu až 800 tisíc korun | Zdroj: Reuters

Na prvním místě z pohledu nejvyššího nájmu je horní část newyorské Páté Avenue. Majitelé luxusních obchodů tam ročně platí rekordní nájemné, a to ve výši skoro 30 tisíc eur za metr čtvereční. V přepočtu je to víc než 800 tisíc korun.

Na druhém místě je třída Causeway Bay v Hongkongu. A třetí místo obsadila pařížská Champs Élyséés.

Česko se v žebříčku nejdražších nákupních ulic světa objevilo na 27. příčce. V hlavním městě Praze je vyhlášenou nákupní třídou Pařížská ulice, možná překvapivě jsou ale nájmy vyšší v ulici Na Příkopě.

Za pronájem jednoho metru čtverečního tu obchodníci platí až 2200 eur ročně, tedy přibližně 61 tisíc korun. Pro srovnání třeba v Brně je nejdražší cena 840 eur za metr čtvereční, to je skoro o 40 tisíc korun méně než v Praze.

Značky expandují do Česka přes Prahu

„Značky, které chtějí expandovat do České republiky, většinou v první řadě zvažují Prahu jako vstupní bránu do Česka, ale i do střední Evropy. Mezi nejatraktivnější obchodní lokality patří ulice Na Příkopě, Václavské náměstí a ulice Pařížská,“ říká Jan Kotrbáček ze společnosti Cushman and Wakefield, která průzkum provedla.

Celosvětově patří Praha mezi pátou nejatraktivnější destinaci. Podle průzkumů loni Češi utratili za luxusní zboží, jako jsou například značkové kabelky, hodinky nebo šaty, zhruba miliardu korun. Přibližně polovinu nechali v českých buticích i další Evropané.

Nejvíce v Česku utrácí cizinci ze zemí mimo Evropskou unii, a to hlavně zákazníci z Ruska a z Číny. Jejich průměrná útrata za jeden nákup přesahuje dokonce 21 tisíc korun.

Obchodníci používají nejrůznější marketingové triky, jak zákazníky do butiků přilákat. K vyšším prodejům nepomáhají jen nízké ceny a slevy, ale třeba i hudba nebo vůně. Je totiž dokázané, že vůně může ovlivnit postoj k nakupování, aniž by o tom člověk věděl. Některé luxusní butiky proto sází například na vůni fialek, levandule nebo vanilky.

C&W: Pražská ulice Na Příkopě je letos 27. nejdražší třídou světa | Foto: ČTK

kap, Zuzana Švejdová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme