Nejlepší pověst mezi top manažery v USA má stále Apple

Americký výrobce technologií Apple má mezi top manažery a analytiky ve Spojených státech nejlepší pověst. Vyplývá to z žebříčku časopisu Fortune na tento rok. Každoroční průzkum toho, které značky se těší nejvyšší míře důvěry, tentokrát druhé místo přisoudil americkému internetovému vyhledávači Google.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Apple | Zdroj: ČTK

I další příčky pak obsadily firmy ze Spojených států. Americkou hegemonii až na devatenáctém místě narušuje německá automobilka BMW.

Apple obhájil prvenství počtvrté za sebou, mezi nejznámějšími a nejrespektovanějšími značkami se ale drží o mnoho déle. Podle řídícího partnera společnosti PWC v České republice Jiřího Mosera je hlavní předností této společnosti to, že dokáže inovovat a komunikovat se svými zákazníky.

Přehrát

00:00 / 00:00

O tématu mluvil ve Světě o deváté řídící partner společnosti PWC v České republice Jiří Moser

„A co je asi důležité, že Apple je schopný prodávat svůj příběh. Zákazníky oslovil v podstatě jedinečným a těžko napodobitelným stylem. Například když si vezmeme mp3 přehrávače, tak ty už tady nějakou dobu jsou, ale potom přišel Apple s iPadem, což je v podstatě hezčí mp3 přehrávač, ale ten má úplně jiný styl a image a zákazníci se s ním byli schopni ztotožnit,“ vysvětlil Moser ve Světě o deváté.

„A podobně je to i s dalšími výrobky této firmy. A asi je stejně důležité i to, že majitel a šéf firmy Steven Jobs má neopomenutelné charisma.“

To, co z firmy a nebo firemní značky dělá značku známou, úspěšnou a respektu hodnou, je podle Mosera zkušenost, kterou s ní zákazník udělá a jaký si k ní vytvoří vztah, ‚na emocionální úrovni‘.

„To je něco, co je například hrozně těžké zkopírovat. Například asijská konkurence je schopna zkopírovat technologicky výrobky, ale taková zákaznická intimita, ta se těžko kopíruje,“ upozornil dále Jiří Moser, podle něhož se branding – čili propagace značky – už začíná dařit i českým firmám.

„Co se týče tradičních českých značek, tak já myslím, že jsou tady i docela dobré příklady, kdy se využívá například retro image, jako příklad je možné uvést Kofolu. Celkově bych řekl, že co se týče image a prosazování značky, to už se dneska do povědomí českých firem také dostává,“ uzavřel Moser.

Roman Chlupatý, Marika Táborská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme