Nejvstřícnější bankou za rok 2012 se stala Fio banka

Nejvstřícnější bankou v České republice se za rok 2012 stala Fio banka, která tak obhájila vítězství z předchozího roku. Na druhém místě v rámci projektu Vstřícná banka skončila mBank, třetí pak byla Air Bank. O titulu rozhoduje odborná porota, kde mají většinu na bankách nezávislí experti a z části rozhoduje i veřejnost. Celkové výsledky vycházejí z průběžných čtvrtletních hodnocení.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Peníze (ilustrační foto)

Peníze (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek

O úspěchu podle organizátorů projektu rozhoduje několik kritérií, například to, jak banka komunikuje s veřejností nebo zda je schopná představovat svoji politiku v oblasti poplatků či produktů.

„Dále jsou to určitě parametry nových produktů, to, jak je banka aktivní, co přináší nového v jednotlivých čtvrtletích, jak je nápaditá, co dovede představit svým klientům a jak to v podstatě dovede prodat,“ uvedl manažer hodnocení projektu Vstřícná banka Miroslav Zeman.

Přehrát

00:00 / 00:00

S manažerem hodnocení projektu Vstřícná banka Miroslavem Zemanem mluvila Veronika Sedláčková.

Vítězná Fio banka získala v hodnocení 72 procent, podle Zemana však rozdíly mezi bankami nejsou velké. Už proto, že hodnocení je prý poměrně konzervativní.

„Banky jsou porovnatelné, ať už se jedná o nízkonákladové banky typu mBank, tak i velké banky, kde jsou rozdíly maximálně deset dvanáct procent,“ nastínil Zeman.

O vítězi nebo posunu v žebříčku hodnocení mohou rozhodnout jednotlivá opatření, která banky přijmou. „Může tam být jednotlivý produkt, který ta banka dobře prodá na veřejnosti za jedno čtvrtletí a může ji to posunou v tom hodnocení poměrně zajímavě,“ řekl Zeman.

Zajímavého nárůstu v hodnocení podle něj v posledním roce dosáhla například Komerční banka.

Nárůst hodnocení pro Komerční banku

„Přišla se zajímavými zlepšeními v oblasti poplatku, přehlednosti sazebníku, kde se to hodnocení v průběhu čtvrtletí zlepšilo o celých sedm procentních bodů, což je největší zlepšení hodnocení mezi sledovanými bankami, zatímco třeba u Fio banky, ta je v podstatě stabilní v průběhu celého roku, takže tam je vidět, že tam ty posuny nemohou být zas až tak veliké,“ řekl.

Projekt Vstřícná banka se snaží vytvářet tlak na zlepšování klientského prostředí v České republice.

Zeman podotkl, že i když to banky nerady přiznávají, naslouchají hlasům klientů nebo anketám. Zmínil například hlasování o nejabsurdnější bankovní poplatek.

„Snaží se to využít často i v marketingových kampaních. Takže je vidět, že i to téma poplatků je čím dál významnější v průběhu času,“ dodal Zeman.

Veronika Sedláčková, Vojtěch Kouřímský Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme