Několikaměsíční tarifní spor na německé železnici dál graduje

Ve středu v poledne přerušili strojvůdci sdružení v odborovém svazu GDL práci v nákladní dopravě. V noci na zítřek pak ochromí taky přepravu osobní, včetně dálkových spojů. Německé dráhy ale zmobilizovaly veškeré dostupné pracovní síly a připravily nouzový jízdní řád.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

stávka strojvůdců

stávka strojvůdců | Zdroj: ČTK

Díky němu by měla jezdit většina rychlovlaků ICE i mezinárodních spojů. Dění na železnici se na západě a na východě Německa se podle všeho bude výrazně lišit. Právě v bývalé NDR je totiž 90 procent strojvedoucích členy odborového svazu GDL.

"Stejně jako v případě předchozích protestů očekáváme výrazný nepoměr mezi stávkujícími v obou částech Německa. Věříme, že na západě pojede více než polovina osobních vlaků. Ve východních spolkových zemích ale očekáváme výrazně omezení dopravy a zachování v zásadě jen 10 až 15 procent spojů," říká Karl-Friedrich Rausch, který má u Německých drah na starosti osobní dopravu.

Jeho kolegyně, personální šéfka státního koncernu Margret Suckalová, znovu zopakovala, že požadavky strojvůdců jsou nepřijatelné. Připomeňme, že strojvedoucí žádají samostatnou tarifní smlouvu a navýšení platů o 31 procent. "Vedení drah se nenechá malou skupinkou zaměstnanců vydírat. Naše stanovisko zůstává jasné," odmítá Suckalová.

Odboráři ale mají pocit, že se státním podnikem zacházejí ještě v rukavičkách. Členská základna svazu GDL přitom žádá tvrdší postup, říká jeho předseda Manfred Schell: " "Představenstvu drah ještě stále dáváme šanci, aby na naše protestní akce reagovalo. Ve skutečnosti ale rozhořčení našich členů stále narůstá a volání po časově neomezené stávce je čím dál tím naléhavější."

Milan Kopp, Jiří Hošek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme