Některé cestovky klamou zákazníky, neuvádí celkové ceny zájezdů
Některé cestovní kanceláře v tištěných reklamních kampaních klamou o cenách svých zájezdů. Uvádějí totiž pouze základní ceny bez dalších povinných příplatků. Píše o tom Mladá fronta Dnes. Problém se týká například cestovních kanceláří Blue Style, Kovotour Plus nebo World travel.
Reklamu odsuzuje i Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. Radiožurnálu to řekl její mluvčí Tomio Okamura. Podle něj má asociace zbraně proti podvodným cestovním kancelářím.
"Písemně v první fázi vyzýváme, aby své jednání neprodleně napravily. Máme i další nástroje, můžeme zahájit i různá jednání. Všechny cestovní kanceláře sdružené v naší asociaci se totiž zavázaly dodržovat etický kodex, který obsahuje chování vůči klientovi," uvedl Okamura.
Kanceláře porušují jak zákon na ochranu spotřebitele, tak i zákon o ceně. Česká obchodní inspekce proto v těchto ve zmíněných firmách udělá kontrolu. Cestovní kancelář Kovotour Plus se zatím nevyjádřila. Podle Blue Style došlo k chybě při výrobě v grafickém studiu a plzeňská společnost World travel uvádí plné ceny včetně příplatků pouze na internetu, v tištěných reklamách ne.