Některé obchodní řetězce podle ČOI porušují zákon

Česká obchodní inspekce v posledních třech měsících zaměřila na obchodní řetězce. Zjistila, že jejich největším problémem je porušování zákona o ochraně spotřebitele a prodej zboží, které nesplnilo podmínky pro uvedení na trh. ČOI zákazníky upozorňuje, mají právo na informace o výrobcích.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nákupní vozíky | Foto: Jan Rosenauer

Někteří prodejci také spotřebitele nedostatečně informují o vlastnostech prodávaného zboží, výrobky nevybavují návody v českém jazyce a nedodržují povinnosti informovat o ceně výrobku v souladu s cenovými předpisy. "Nesprávně účtují nebo účtují jinou cenu, než se kterou byl spotřebitel seznámen," upřesnila pro Český rozhlas 1 - Radiožurnál mluvčí České obchodní inspekce Miloslava Fléglová.

Kontroloři ČOI také často zjišťují to, že obchodníci na požádání zákazníka nepředvádějí výrobek a nevydávají řádně vyplněný záruční list. A co radí mluvčí Fléglová? "Spotřebitelé by měli požadovat informace, výrobky prohlížet a kontrolovat účty a nejsou-li spokojeni, pak nenakupovat, protože za svoje peníze mají právo požadovat odpovídající výrobky."

Veronika Malá, Marián Vojtek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme