Německé automobilky mají stále potíže s vysokými emisemi CO2
Němečtí výrobci aut stále platí za největší hříšníky, co se týče emisí oxidu uhličitého. Ukázala to nová studie evropské ekologické organizace T&E. Německé automobilky by tak mohly mít velké potíže s plněním nových emisních limitů, se kterými počítá plánovaná legislativa Evropské unie.
Studie T&E potvrdila, že se emise CO2 u nových Mercedesů, BMW a Volkswagenů pohybují mezi 163 a 181 gramy na kilometr. Ze všech evropských producentů si tak německé automobilky, specializující se na vozy středních a vyšších tříd, počínají vůbec nejhůř.
Návrh Evropské komise přitom počítá s průměrnou hodnotou 130 gramů pro celý vozový park jedné automobilky. Při překročení tohoto limitu hrozí výrobcům drakonické tresty, o jejichž konkrétní podobě se teď v Německu diskutuje.
Koncern BMW se alespoň dočkal dílčí pochvaly za to, že je na dobré cestě, když emise CO2 snížil v posledních dvou letech o víc než 7 procent. Šéf BMW Norbert Reithofer odhaduje, že vývoj nových motorů, šetrnějších k životnímu prostředí, přijde automobilku na víc než miliardu eur.
V Německu panuje názor, že nová pravidla EU cíleně znevýhodňují místní výrobce a ohrožují desetitisíce pracovních míst v zemi.