Německé pivovary se obávají poklesu spotřeby piva
Němci pijí čím dál tím méně takzvaného "pilsu," tedy piva plzeňského typu. Přestože v loňském roce u našich západních sousedů po dlouhé době stoupla spotřeba zlatavého moku na osobu, pivovarníci nevidí další vývoj v růžových barvách.
Mistrovství světa ve fotbale mohlo podle analytiků za to, že roční spotřeba na hlavu v Německu stoupla loni poprvé od roku 1999, a to ze 115 na 116 litrů.
Trvalý trend je ale přesně opačný. 80 procent německých pivovarů počítá s poklesem odbytu a to v průměru o šest desetin procenta. U piva plzeňského typu to ale mají být až 4 procentní body. V kurzu jsou naopak bio-pivo, kvasnicové pivo a míchané nápoje s tímto mokem.
Podle odborníků z poradenské firmy KPMG v příštích letech mnohé německé značky zmizí z trhu. "Jen několika silným společnostem se podaří odolat enormnímu tlaku na snižování ceny," poznamenává analytik KPMG Reiner Klinz.
Každý čtvrtý německý pivovar uvažuje o tom, že by v příštích letech převzal některého ze svých konkurentů. Silný zůstane taky zájem zahraničních firem přikoupit některou ze značek roztříštěného německého trhu.