Německo dojednalo s Francií kompromis o emisích nových aut

Německo se nečekaně dohodlo s Francií na pravidlech snižování emisí oxidu uhličitého u nových aut. Po společném jednání to potvrdili německá kancléřka Angela Merkelová a francouzský prezident Nicolas Sarkozy. Dohoda podporuje úmysl Evropské komise snížit emise oxidu uhličitého od roku 2012 na hranici 120 gramů na kilometr. Automobilkám ale dává větší možnosti se novým limitům přizpůsobit.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Mitsubishi - detail výfuku

Mitsubishi - detail výfuku | Foto: Jan Říha

Výrobci aut by měli dostat delší přechodné období, během něhož by svou produkci měli náležitým způsobem změnit. Taky původně předpokládané vysoké finanční pokuty za nedodržení emisních limitů by měly být nižší.

Automobilky, které přijdou s jinými ekologickými inovacemi, by navíc měly dostat bonus ve výši dodatečných šest až osm gramů CO2 na kilometr. Takovými novinkami se například myslí pneumatiky nové generace, solární panely zabudované ve střeše nebo klimatizace s nízkou spotřebou energie.

Německý automobilový průmysl, který se svou produkcí převážně velkých vozů měl být obětí nových pravidel, kompromisní návrh opatrně přivítal. Podle prezidenta Svazu automobilového průmyslu Matthiase Wissmanna je dohoda lepší, než původní plán Evropské komise, ovšem nikoli ideální.

Jiří Hošek, Martin Hromádka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme