Němečtí strojvůdci získali drtivou převahu
Velké vítězství v boji o samostatnou tarifní smlouvu slaví němečtí strojvůdci. Zemský pracovní soud v Saské Kamenici jim totiž povolil rozšířit protestní akce taky na dálkovou a především nákladní dopravu. Nespokojení železničáři z odborového svazu GDL tak mohou Německé dráhy zatlačit do defenzívy.
Velké vítězství v boji o samostatnou tarifní smlouvu slaví němečtí strojvůdci. Zemský pracovní soud v Saské Kamenici jim totiž povolil rozšířit protestní akce taky na dálkovou a především nákladní dopravu. Nespokojení železničáři z odborového svazu GDL tak mohou Německé dráhy zatlačit do defenzívy.
"Je to černý den pro Německé dráhy, černý den pro německé hospodářství i pro naše klienty," povzdechla si personální šéfka státního koncernu Margret Suckalová. I z jejích slov je jasně patrné, že to jsou strojvůdci, kdo v tarifním sporu získal ze dne na den drtivou převahu.
Zemský pracovní soud svůj verdikt odůvodnil tím, že není možné stávky zakázat s poukazem na jejich nepřiměřenost. Němečtí průmyslníci už dopředu dávali najevo obavy z katastrofálních dopadů omezení dodávek surovin a součástek po železnici. Pokud by ochromení nákladní dopravy trvalo sedm až deset dní v kuse, přicházela by německá ekonomika denně až o půl miliardy eur.
Předáci odborového svazu GDL ale ujistili, že pokud dráhy přijdou rychle s odpovídajícím návrhem kolektivní smlouvy, nemusí ke stávce vůbec dojít. Až do úterka by měly vlaky jezdit podle jízdního řádu.