Neprodlužujte smlouvu šéfovi Českých drah, vyzývá vládu majitel RegioJetu

Spor na tuzemské železnici nabírá na obrátkách. Majitel RegioJetu Radim Jančura dnes vyzval ministra dopravy, aby neprodlužoval smlouvu stávajícímu šéfovi Českých drah Petru Žaludovi. Jančura ho viní ze zhoršení hospodaření společnosti a manipulování informacemi o rozdělení státní podpory na jednotlivé dálkové linky.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

TK společnosti RegioJet ke zveřejnění informací o rozdělení dotací na rychlíkové linky v ČR. Radim Jančura.

TK společnosti RegioJet ke zveřejnění informací o rozdělení dotací na rychlíkové linky v ČR. Radim Jančura. | Foto: Filip Jandourek

Právě zveřejnění údajů o rozdělení čtyřmiliardových dotací na rychlíkové tratě je příčinou současné roztržky.

Ministerstvo dopravy dalo tato čísla k dispozici veřejnosti poprvé v historii. Českým drahám se nezamlouvá, že zveřejněny byly jen jejich údaje, což je prý znevýhodňuje na trhu.

Přehrát

00:00 / 00:00

Poslechněte si rozhovor s majitelem RegioJetu Radimem Jančurou a mluvčím Českých dráh Radkem Joklíkem

Jančura z dat vyvozuje, že šéf Českých drah lhal o podpoře problematické trati mezi Ostravou a Olomoucí. Žaluda podle něj tvrdil, že na ní České dráhy jezdí za méně peněz.

„Teď se vlastně ukázala pravda, že noví dopravci přinesli nové soupravy, které si zaplatí z vlastních zdrojů, a ušetří státu šestnáct procent na dotacích,“ uvedl Jančura v rozhovoru pro Český rozhlas.

Vedení Českých drah naopak tvrdí, že hospodaření podniku se zlepšuje.

„Nezískali bychom jinak mezinárodní rating, nemohli bychom vydat dluhopisy, nezaprášilo by se po nich, pakliže by naše hospodaření nebylo v pořádku,“ uvedl mluvčí Českých drah Radek Joklík.

RegioJet ale jejich úspěšnost zpochybňuje a upozorňuje, že tři čtvrtiny jejich nákladů pokrývají dotace a pouze jednu čtvrtinu jízdné.

Jančurovi navíc vadí, že se výše dotací poskytovaných státem Českým drahám nemění rok od roku dle aktuálního stavu.

Nejztrátovější rychlíkové spoje (údaje za rok 2010) | Foto: ČTK

Veronika Sedláčková, Alina Holušová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme