Potravinový gigant Nestlé koupil donáškovou službu Freshly. Americká firma rozváží zdravá jídla
Švýcarský potravinářský gigant Nestlé koupil americkou donáškovou službu Freshly za 950 milionů dolarů (zhruba 22 miliard Kč). Uvedl to ve svém pátečním sdělení. Reaguje na růst zájmu o domácí konzumaci a doufá, že by roční výnos mohl v budoucnu činit až 550 milionů dolarů.
Společnost sdělila, že chce pomocí akvizice posílit svou pozici na americkém trhu a těžit z trendu objednávání jídla na internetu, který posílila pandemie. Ve firmě Freshly, která rozváží zdravá hotová jídla, vlastní Nestlé menšinový podíl od roku 2017.
Tržby americké společnosti by se letos měly podle Nestlé vyšplhat na 430 milionů dolarů. Firma za týden rozveze více než milion jídel.
Nestlé je největším výrobcem potravin a nápojů na světě. Podniká ve 189 zemích světa a má zhruba 328 000 zaměstnanců. Vyrábí například kávu Nescafé a Nespresso, čokoládové tyčinky Kit Kat, cereálie Nesquik, kořenicí směsi Maggi nebo potravu pro domácí mazlíčky Purina Pro Plan a Friskies.
V České republice patří do skupiny továrny Zora Olomouc a Sfinx Holešov se značkami Orion, Margot, Kofila, Bon Pari či Jojo. Švýcarský podnik se snaží rozšířit své tradiční portfolio směrem ke zdravějším produktům.