Nové logo Český výrobek má pomoci zákazníkům při výběru zboží

Lepší orientaci při nákupech má pomoci nové logo Český výrobek. Získat ho mohou firmy, které produkt vyrábějí v Česku, dostupné suroviny pocházejí z našeho území a na jeho produkci se kromě cizinců podílejí také Češi.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Prvních 15 tuzemských výrobců potravin může označovat své produkty novým logem s českou vlajkou a nápisem Český výrobek – garantováno Potravinářskou komorou ČR. | Zdroj: ČTK

„Výrobek se musí vyrábět v České republice, na výrobě se podílí čeští zaměstnanci a výrobek musí obsahovat minimálně 50 procent surovin nebo komponent českých, pokud jsou dostupné," říká Leo Kolečkář ze společnosti Český výrobek.

V případě, že se dováží z dovozových komponent, tak musí proběhnout výrobním procesem, který dá výrobku novou kvalitu. Nesmí se jednat pouze o přebalení.

Cílem projektu je podle něj poskytnout logo také nepotravinářským výrobkům.

„Nám se jedná o to, abychom sjednocovali výrobce potravinářských i nepotravinářských výrobků. To znamená, že ta naše značka se vyskytuje i na nepotravinářských výrobcích a naším cílem je dát zákazníkovi jedno logo, podle kterého by se mohl orientovat při nákupu českých výrobků.“

Kromě loga Český výrobek se na potravinách mohou spotřebitelé setkat také s logem Klasa, Czech Made nebo logem Potravinářské komory.

Květa Moravcová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme