Nové pracovní listy pomohou s výukou finanční gramotnosti žáků

Česká bankovní asociace dnes spustila nový projekt finanční gramotnosti. Uveřejnila pracovní listy, podle kterých mohou vést učitelé na základních školách výuku. Pracovní listy si učitelé mohou stáhnout z internetu zdarma.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Prázdná peněženka | Foto: Comstock Images

„Pracovní listy, které jsme vypracovali, by měli být určené pro žáky základních škol. Konkrétně od šesté do osmé třídy. Vždy ale samozřejmě záleží na tom, na jaké úrovni žáci jsou a do jakého ročníku se to učitel rozhodne začlenit,“ říká Veronika Vítková, jedna z autorek projektu.

Přehrát

00:00 / 00:00

Reportáž Barbory Kreuzerové o nových pracovních listech, které pomohou s výukou finanční gramotnosti

Pracovní listy se tak mohou stát součástí předmětu výchova k občanství, dříve známého jako občanská výchova. V rámci výuky již podobné projekty na některých místech běží.

„Stav, že ekonomického vzdělávání je málo, reflektuje i ministerstvo školství, které spolu s ministerstvem financí a ministerstvem obchodu a průmyslu sestavilo projekt finanční gramotnosti. V rámci tohoto projektu dochází k doplňování tohoto učiva na základních školách. Otázkou ale je, do jaké míry se tento projekt vejde do stávajícího počtu hodin,“ uvádí Michaela Dvořáková z Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze.

Pracovní listy jsou zpracovány komplexně, včetně metodických pokynů pro učitele. Navíc definují i cíle hodin, které učitel musí zaznamenávat do vzdělávacího programu.

"Celkem osm pracovních listů se zabývá penězi, jejich historií i tím, jak s nimi nakládat. Dále se zabývají bankami a jejich funkcí. Žáky upozorňujeme, že je třeba při platbách dodržovat bezpečnost. Například při platbách kartou na internetu nebo při vybírání hotovosti z bankomatu,“ přibližuje náplň pracovních listů Veronika Vítková.

Jako odbornice na didaktiku oceňuje Michaela Dvořáková především názornost pracovních listů a jejich praktické nazírání na problém finanční gramotnosti.

Na středních školách výuka pokulhává

„Co se týče středních škol, tam jsou studenti vyučováni v základech společenských věd. Jednou z těchto věd je ekonomie. Program finanční gramotnosti se věnuje i střední škole a poukazuje na to, že výuka zde musí být praktičtější. Studenti se zde totiž naučí spoustu faktů, ale všeobecné vzdělání jim nepomůže v tom, aby se stali účastníky finančního trhu,“ dodává Dvořáková.

Učitelé, kteří by chtěli své žáky finančně vzdělat, najdou pracovní listy ke stažení na adrese financnivzdelavani.cz.

Barbora Kreuzerová, Jan Piroch Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme