Novoroční slevy nechávají v Německu chladným málokoho

Němci vzali po Novém roce obchody útokem. Důvodem jsou pochopitelně velkorysé slevy i skutečnost, že kupní síla našich západních sousedů roste. Největší přetahovaná je o textil, za kterým v těsném závěsu následuje elektronika.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

U pokladny | Foto: Jana Šustová

"Bez devatenácti procentní DPH," křičí do světa reklama sítě obchodů s elektronikou Media Markt. Těm, kdo mají všech pět pohromadě pochopitelně došlo, že vykutálený prodejce jen nabízí slevu v této výši a že si žádnou výjimku na finančním úřadě nevydupal. V Německu jsou nákupy v prvních lednových dnech populární jak u zákazníků, tak u prodejců. Na řadě míst platí mimořádná "vánoční" otevírací doba do 22 hodin.

Letošní lednové slevy považují mnozí experti za pozoruhodné. Prezident Svazu hesenského maloobchodu Frank Albrecht za tím mimo jiné vidí reakci obchodníků na nepříliš úspěšný rok 2007. Hlavně o zimní oblečení nebyl kvůli mírnému počasí dlouho zájem. Werner Kienle z domu módy Deschler zase poukazuje na fakt, že se obchodníci snaží zbavit zboží před nadcházejícími inventurami.

Ať už jsou pohnutky jakékoli, 50 až 70procentní slevy na některé druhy oblečení nechávají málokoho chladným. Specialisté na hledání výhodných cen, kterým se tady v Německu říká "Schnäppchenjäger," se už těší na 21.leden. To má totiž začít zimní výprodej, který ceny pravděpodobně stlačí ještě více dolů.

Milan Kopp, Jiří Hošek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme